У Вінниці повертаються ліквідовані після транспортної реформи маршрути. Що правда, в новому вигляді і з новими розцінками. Наприклад, зараз вінничани можуть знову покататися в 61 маршрутці. Хоча, де-юре це уже таксі. Однак, скільки ще часу зможе проіснувати така альтернатива існуючому громадському транспорту поки що не відомо.
Три гривні і вісім місць
На відміну від звичайних маршруток, в трьох бусиках, які курсують з табличкою «61», тільки вісім сидячих місць. Усі новенькі. На кожному – ремінь безпеки. За переобладнання звичайних маршруток в багатомісне таксі власники автівок заплатили від 11 до 22 тисяч гривень. Ще 1186 гривень коштувала ліцензія. 2100 - таксометр з його установкою. Стоячих тут не беруть. Зате при необхідності видадуть чек чи квитанцію. Ціна проїзду - три гривні, замість 2,5. Але схоже це вінничан не лякає.
- Це зручно, за три гривні, я можу доїхати з Вишеньки до залізничного вокзалу всього за 25 хвилин, - каже вінничанка Олена Івасько. - До того ж тут ніхто не штовхається і не «висить» над головою.
Інтервал руху - 20 хвилин. За словами приватного перевізника Валерія Снітька, маршрут таксі дублює той, яким раніше курсувало маршрутне таксі №61. Тобто стартує на Порика, далі виїжджає на Хмельницьке шосе, потім - Першотравнева - Київська - центральний автовокзал - проспект Коцюбинського і залізничний вокзал.
Це не маршрутка
За словами Валерія Снітька, на маршруті працюють три авто. Усі вони отримали необхідні ліцензії на пасажирські перевезення і працюють в режимі таксі.
- Законом це не забороняється. У нас великовмісне таксі на вісім місць, - каже перевізник. - Схожа послуга є в Ізраїлі: так само невеликий комфортний бусик, а водій, при бажані пасажирів - відкриває двері. Це сервіс і комфорт!
За його словами, якщо буде попит з боку пасажирів - кількість авто з табличкою «61» може збільшитися, так само як і час його роботи. Сьогодні «маршрут» працює з сьомої ранку до сьомої вечора.
Чиновникам нове таксі не подобається
За словами міського голови Володимира Гройсмана, питання роботи нових таксі має вивчити Державтоінспекція.
- Це питання не передбачено жодними нормативними документами. Його потрібно розглядати з точки зору закону, – каже мер. - Якщо такі перевезення не є законними, то вони будуть припинені. Якщо ж ці авто працюють в правовому полі - то вони і надалі це робитимуть. Це питання до автотрансінспекції та Державтоінспекції міста.
Даішники кажуть, що по Соборній таксі має право їздити
В свою чергу, як зазначає начальник відділу профілактики Державтоінспекції Вінницької області Володимир Мотичко, про які-небудь заборони проїзду для таксі по Соборній він не знає.
- Існуючі знаки на Соборній дозволяють рух по вулиці громадському транспорту, маршрутним таксі, таксі та автомобілістам, які живуть чи працюють в цьому районі, - каже він.
Читайте також:
У Вінниці в маршрутці можна їхати і за дві гривні
Коментар експерта
Дмитро Парпальос, адвокат, ЮФ «Правовий акцент»
Закон України «Про автомобільний транспорт визначає таксі як легковий автомобіль обладнаний спеціальними ліхтарями, квадратами в шаховому порядку на дверцятах та таксометром, призначений для надання послуг з індивідуального перевезення пасажирів. Якщо поняття «легковий» визначено в тому самому законі як автомобіль не більше ніж на дев’ять місць (включаючи водія), то поняття «індивідуальне перевезення» чітко в законодавстві не визначено, але воно протипоставляється «загальному перевезенню» з його передбаченим маршрутом, зупинками, розкладом руху та зовсім іншим регулюванням діяльності. На мою думку в даній ситуації можуть бути як ознаки індивідуального перевезення так і загального.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous