Інформація про нову трамвайну колію у нашому місті з'явилася на форумі сайту «Вінницький трамвай». Нереальна на перший погляд ідея. Але згодом стало зрозуміло, що той, хто залишив новину, знав, про що говорив.
Зараз користувачі-аноніми навіть пишуть, що будівництво трамвайної колії по проспекту Коцюбинського розпочнеться уже в цьому році. Але в мерії грандіозні плани тримають у секреті.
Розслідування, яке провели журналісти RIA, прояснило ситуацію.
Три чиновники міських управлінь віч-на-віч підтвердили журналістам, що нову колію дійсно будуть будувати. Мовляв, такі плани є, і зараз питання - за детальним проектом колії. Але усі вони не бажали «світити» свої прізвища. Принаймні, поки ідею не презентують на вищому рівні.
Ми вирішили довго не чекати і звернутися до «вищого рівня» одразу. Але міський голова Володимир Гройсман також не сказав нічого конкретного.
- Ми розглядаємо як мінімум чотири варіанти розвитку трамвайного руху в місті, - каже він. - Коли буде прийняте рішення щодо розвитку електротранспорту - ми про це повідомимо. Сьогодні ж ми максимально вивчаємо можливості і будуємо перспективний план своїх дій щодо будівництва нових трамвайних колій. Ми будемо розвивати трамвайний рух у місті, але коли, скільки це буде коштувати та скільки займе часу - я поки що не готовий сказати.
Активність на форумах
Зате питання активно обговорюється. Зокрема, на форумі сайту вінницького трамваю (http://www.depo.vn.ua/forum/novosti-vinnitskogo-tramvaya/6i-tramvai-vs-5i-trolleibus).
25 травня користувач з ніком "mentor" пише, що ідея будівництва колії уже розглядається і навіть має бути реалізованою в цьому році. Через кілька днів про це ж пише користувач з ніком "Oleg". За його повідомленням, для побудови трамвайної лінії по проспекту Коцюбинського уже розробляється проект, з зав'язкою на лінію на вулиці Кірова.
За його словами, ділянка проспекту в районі «Петроцентру» такої ж ширини, як і від Будинку офіцерів до вокзалу. Більше того, раніше це була одна алея. А для реалізації ідеї потрібне обмеження на стоянку авто.
«Строительство должно начаться и закончиться в ЭТОМ году. Финансирование будет проходить из Фонда Петра Порошенка”, - йдеться в його повідомленні.
Такий вигляд мав проспект Коцюбинського до 1977 року (фото з сайту Вінницький трамвай)
Розворотне кільце біля залізничного вокзалу (фото з сайту Вінницький трамвай)
Посередині чи по боках
Отже скоро, добираючись на залізничний вокзал трамваєм, вінничанам уже може не знадобитись робити «круг» через район Муніципального ринку та вулицю Кірова.
А от який вигляд матиме сама трамвайна колія та скільки коштуватиме - невідомо. Проект майбутньої колії ще не затверджений. За одним варіантом передбачається, що трамвайні колії облаштують по боках проспекту Коцюбинського. За іншим - трамвайні колії облаштують посередині проспекту, а відстань між ними розділять зеленою зоною або невеличким сквером - як на 50-річчя Перемоги.
Скільки коштуватиме нова трамвайна колія, ще не називається. Припускають, що мова може йти приблизно про 30 мільйонів гривень. Також не виключається, що для побудови трамвайної колії необхідне буде розширення проспекту Коцюбинського. А це - проблеми для водіїв. Принаймні, під час будівництва.
Коментар експерта
Валерій Снітько, приватний перевізник
- Прокласти нову колію можна, але, думаю, це може створити певні проблеми для руху транспорту. Там вулиця і так завантажена транспортом, відтак запуск трамваю проспектом може привести до утворення заторів, які там і так - звичайне явище. Крім того, в районі залізничного вокзалу, напевно, потрібно буде вирішувати питання з базаром та стоянкою для авто, яка у приватній власності.
На 10 хвилин швидше
Журналісти RIA провели невеликий експеримент, вимірявши, скільки часу може зекономити вінничанам нова-стара трамвайна лінія по проспекту Коцюбинського. А оскільки трамвай по Коцюбинського ще не ходить, ми порівнювали час у дорозі від залізничного вокзалу до площі 50-річчя Перемоги на трамваї - в обхід проспекту і по ньому напряму - тролейбусом.
Як з’ясувалося, трамвай сьогодні долає цю відстань, курсуючи вулицями Кірова, біля Муніципального ринку, будинку культури «Зоря» і вулицею 50-річчя Перемоги за 15 хвилин. О 8.33 ми сіли в четвертий трамвай на залізничному вокзалі, а о 8.48 - зійшли на зупинці 50-річчя Перемоги.
Напряму по проспекту Коцюбинського цю відстань можна здолати за... п'ять хвилин. Сівши о 8.50 в тролейбус, ми знову опинились на залізничному вокзалі о 8.55.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous