Рік транспортній реформі: “Зайвий час і зайві гроші”

Рік транспортній реформі: “Зайвий час і зайві гроші”
Все їде за планом. І він не змінюється. Тестовий період, розпочатої ще рік тому транспортної реформи, яка викликала чимало нарікань у городян, продовжується.

 “Ничего хорошего в этой реформе не вижу. Лишнее время и лишние деньги. Каждый день до работы добираюсь с пересадками”, - так відписала вінничанка Ирина Шевчук на запит редакції RIA про враження від транспортної реформи. Загалом з опитування видно, що вінничани так і не відчули задоволення від транспортних ініціатив міської влади. Можливо, стерпиться-злюбиться.

Замість маршруток - автобуси
- У майбутньому прийде той час, коли маленькі маршрутки мають зникнути, і це однозначно, - заявив учора, 19 лютого, міський голова Володимир Гройсман. - Замість маршруток буде закуплятися великогабаритний транспорт, який має курсувати містом більш безпечно і чітко. Але розбудова сучасної транспортної системи займе не один і не два роки.
За словами міського голови, також цього року вони хочуть ввести електронний квиток. А для спостереження за рухом транспорту на трамваях, тролейбусах та автобусах встановлять GPS-навігацію.
- Я бачу ідеальною транспортну реформу у майбутньому такою – це оновлений рухомий склад, збудовані зупинки як у Європі, та обов‘язково окремі смуги для автобусів, для того, щоб громадський транспорт міг швидко їздити, - каже мер.
Ну що ж, воно й зрозуміло - адже одну із головних цілей транспортної реформи - "врятувати ТТУ" - чиновники озвучили ще минулого року. Для цього вона й, власне, задумувалася. Але де влада візьме кошти, щоб закупити таку кількість автобусів, яка замінить усі маршрутки (зараз їх є 270, а до реформи було 470) - у міськраді поки що не кажуть. А стан електротранспорту, зокрема, тролейбусів, залишає бажати кращого. В мерії і в ТТУ повторюють, що працюють над шляхами вирішення цієї проблеми, роблять капітальний ремонт “рогатих”, думають, як закупити нові. І кажуть, що реалізації цих планів заважає відсутність грошей.

Як це було?
Приватні перевізники почали відчувати негаразди ще в жовтні-листопаді 2011 року, коли теоретично мав відбутися черговий конкурс на пасажирські перевезення в режимі маршрутних таксі. Замість цього в грудні того ж року в мерії виступили представники Вінницького технічного університету і презентували свої дослідження пасажиропотоку і нову схему руху транспорту, в ході якої кількість комунального громадського транспорту на вулицях збільшується, а маршруток – навпаки, зменшується.
Правда, тоді не уточнили, що кількість маршрутів маршрутних таксі скорочується вдвічі, як і самих авто. Про це офіційно повідомили пізніше - у січні. Трохи більше ніж за місяць до старту транспортної реформи, 23 лютого 2012 року, оголосивши, що вся система руху громадського транспорту змінюється.
Новою мережею передбачалося функціонування 10 автобусних маршрутів (26 автобусів) та 28 маршрутів (213 автобусів) в режимі маршрутного таксі. Ще 18 автобусних маршрутів в режимі маршрутного таксі (129 одиниць) мали працювати до закінчення існуючих договорів, але значна частина з них - 75 одиниць – припинила перевезення вже в травні 2012 року.
А першим маршрутним таксі, яке не вписалося в нову транспорту сітку, стала маршрутка №68 (мікрорайон Поділля - ДПЗ-18). У відповідь Асоціація перевізників області подала позов до мерії. Але по факту історія з судом нічим не увінчалася.
Шостого, 16 і 23 лютого перед мерією пройшли перші акції протесту, які організовували в соцмережах вінницькі автономи. Але максимальна кількість учасників, яку вони змогли зібрати – до 20 осіб.
З 16 лютого Трамвайно-тролейбусне управління оголосило, що відтепер електротранспорт починає працювати о 5.30, а закінчує - о 24.00...
З 21 лютого на вулицях міста з’явилися роз’яснювальні пункти, де людям роздавали нову схему руху транспорту. Більшість маршруток городяни там просто не знайшли.
23 лютого транспорт почав їздити по-новому. На вулицях міста вінничани побачили маршрутки з новою нумерацією та логотипами, поруч зі старими, переважна більшість яких працювала до травня. Відтак на перших порах, найбільше транспортні новації зачепили жителів спальних мікрорайонів, наприклад, Вишеньки та Київської. Саме з цих районів майже повністю забрали основні для них маршрутки №33 та 35.
А 25 лютого свою акцію протесту організували і перевізники (за різними даними, на неї прийшло 100-300 людей). За даними перевізників, тоді вони зібрали більше 20 тисяч підписів вінничан проти ліквідації маршрутів. Але нічого не змінилося.
Уже 27 лютого в мерії зібрали першу прес-конференцію за результатами транспортної реформи і відрапортували: виручка ТТУ збільшилася на 30-50 тисяч за день (пізніше за результатами року в мерії прозвучить інша інформація, за якої збитки ТТУ за 2012 рік склали близько 1,5 мільйона гривень).
А уже в травні вінничани побачили експреси. Перші автобуси без пільг поїхали з Вишеньки на Київську за 2,5 гривні. Потім експреси додалися в інших напрямках. Навіть ТТУ запустив власний експрес з Вишеньки на залізничний вокзал.
З 31 травня припинили свою роботу 60, 61 та 65 маршрути, які пов’язували з перевізниками - організаторами акції протесту 25 лютого. Правда, схоже, пізніше, вони досягли з мерією компромісу.
- На початку літа ми крутили барабан, щоб дати можливість працювати колишнім "революціонерам", - каже голова ініціативної групи перевізників при міськраді Олександр Гота. - Тоді шляхом жеребу ми розставляли машини на маршрути 6а, 3б, 11а, 17а, 17б.
Потім була зміна схеми руху, а потім закриття маршруту №70, поява замість “Спринтерів” “Богданів” в експрес-режимі з вокзалу на Сабарів, експрес в Пирогово тощо.
Сьогодні на маршрутах міста працюють 111 тролейбусів, 74 трамваї, 23 автобуси та близько 270 маршруток (до реформи їх кількість складала близько 470 одиниць).

Тестовий період
Тестувати нову транспорту мережу спочатку планували тільки три місяці. Але потім кожні три місяці цей термін автоматично продовжувався. В результаті – затягнувся на рік.
- Ми продовжуємо тестувати нову транспортну сітку, - каже мер міста Володимир Гройсман. – Справа в тому, що в систему постійно вносяться зміни за результатами моніторингу, з’являються експрес-маршрути. Паралельно працюємо над системою електронного проїзного квитка, який теж в тестовому режимі, повинен запрацювати в цьому році. Також працюємо над системою GPS-навігації, завдяки якій ми зможемо в режимі реального часу бачити все, що відбувається на маршрутах. У зв'язку з цими факторами і буде зберігатися тестовий режим.
Відтак, за словами мера, конкурсу на перевезення пасажирів в режимі маршрутного таксі поки що не буде. Тобто перевізники і надалі працюватимуть на підставі тимчасових – тримісячних договорів. За словами маршрутників, по факту сьогодні єдиним офіційним перевізником у Вінниці є лише Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління.
- Звісно, усі хочуть стабільності, хочуть, щоб провели конкурс, були договори, - каже Олександр Гота. – Але як тільки буде конкурс - внести зміни в систему уже буде неможливо. Через це і не проводяться конкурси до того часу, поки система буде повністю не відпрацьована.
- Конкурси на перевезення пасажирів в режимі маршрутних таксі за великим рахунком не впливають на саму систему, - каже мер. – Думаю, після закінчення тестового періоду система залишиться працювати в сьогоднішньому вигляді – суттєвих змін не передбачається. Але ми працюємо над поповненням рухомого складу ТТУ в частині тролейбусів та трамваїв. Сподіваюся, в цьому році це питання вдасться вирішити.

Що далі?
В цьому році в трамвайно-тролейбусному управлінні сподіваються вирішити два завдання. Придбати нові автобуси класу сіті, які планують випускати в першу чергу на магістральні маршрути (Київська, Вишенька, Тяжилів). За словами недавно призначеного начальника управління Миколи Форманюка, планується закупівля близько 20 автобусів українського та європейського виробництва.
- Також ми завжди готові залучати до роботи приватних перевізників з власними автобусами, - каже він.
Щодо тролейбусів, то в першу чергу, мова іде про їх капітально-відновлювальний ремонт. Торік працівники ТТУ модернізували близько 20 тролейбусів. План на цей рік - ще 40.
- Таким чином, ми зі 111 одиниць зможемо отримати в нормальному відновленому стані вже більше 50% тролейбусного парку міста, - обіцяє мер.
Крім реконструкції самого кузова тролейбуса, в ТТУ також планують оновлювати і систему управління ними.
- Розглядається можливість встановлення в тролейбусі подібного принципу, який є в швейцарських трамваях, тобто, щоб пасажир міг подавати сигнал водієві, коли потрібно відчиняти двері, - каже Микола Форманюк.
Також, за його словами розглядається варіант придбання (на умовах лізингу чи оренди) і близько 20 нових тролейбусів. Але поки це питання залишається перспективою. В ТТУ не виключають, що для цього може знадобитися допомога інвестора.
Крім того, в цьому році можуть з’явитися і нові трамвайні маршрути: з електромережі на Вишеньку, завдяки будівництву вставки в районі ринку “Урожай” та нових маршрутів через “закільцювання” Вишеньки.

Муніципальні експреси і корупція?
Тим часом, приватний перевізник Валерій Снітько, який рік тому опинився “за бортом” транспортної сітки, після ліквідації 35 маршруту, і автор ідеї запуску таксі №35, а потім 61, переконує у корумпованості нової системи перевезень.
- Ви подивіться, що робиться: вони понаставляли експерсів за 2,5 гривні без будь-яких конкурсів і організували грабіж. Муніципальні автобуси, які отримують відшкодування з Держбюджету, теж почали без пільг їздити.
Як кажуть чиновники, в режимі експрес працюють муніципальні автобуси тільки на одному маршруті: Вишенька – залізничний вокзал. Решта – схожі білі автобуси – приватних перевізників.
- Це рішення ТТУ – доставляти на певних напрямах свої експреси, і ми проти нього не заперечуємо, - каже мер Володимир Гройсман. - Якщо потрібно отримати 100% дотацій, то фактично держава компенсує за пільговими перевезеннями тільки 30%. Але у людей завжди є альтернатива у вигляді трамвая та тролейбуса.
А от інформацію про корумпованість в мерії спростовують.
- Я переконаний, що цього не може бути, - каже мер. - Усі зміни, які приймаються - є абсолютно публічними і прозорими. Рішення приймають десятки людей з різних структур: інститут, робоча група, самі перевізники. Але якщо ці звинувачення підтвердяться - я докладу максимум зусиль, щоб хабарника взяли на гарячому і посадили у в'язницю.

Маршрути, які зникають
В цьому місяці перестала їздити 70 маршрутка, через закінчення у перевізника договору на перевезення. Замість неї з Пирогово, в експрес-режимі, їздять жовті автобуси №29: Мікрорайон Пирогово - Юності - Стельмаха - Хмельницьке шосе - залізничний вокзал – Лугова. В перспективі планується поява ще і маршрутних таксі 18б, які курсуватимуть з вулиці Корнійчука до лікарні ім. Пирогова (Корнійчука - Юності - Порика - 600-річчя - Хмельницьке шосе - Центральний універмаг - лікарня ім. Пирогова). Тут вони розвертатимуться і їхатимуть так само в зворотному напрямку. Маршрут почне працювати з 23 лютого і на ньому працюватиме шість авто, які рухатимуться з інтервалом 6-8 хвилин.
Наступне маршрутне таксі, яке, на думку чиновників, не вписується в нову транспорту сітку міста, це маршрутка №34. Термін дії договору по цьому маршруту закінчується в серпні цього року. Також у цьому році закінчуються терміни дії договору у маршрутів №33 (залишалось одне авто) та №58 (тут “Спринтери” замінюють на “Богдани” та великі автобуси).

Експреси їздять не по закону
Сьогодні у Вінниці нараховується 15 автобусних маршрутів. З них на шести працюють автобуси в експрес-режимі. А саме: 25 (залізничний вокзал -Вишенька), залізничний вокзал - Сабарів, Вишенька - Водоканал, вул. Комарова - вул. Лугова, вул. Пирогова (склеп) - вул. Лугова, вул. Лугова - Аграрний університет.
Відповідно до Закону України "Про автомобільний транспорт", перевезення пасажирів в експресному режимі руху - це перевезення пасажирів автобусами на маршруті загального користування, на якому є звичайний режим руху, з дотриманням зупинок, кількість яких за розкладом руху не перевищує 25% кількості зупинок при звичайному режимі руху.
Тобто в законі нічого не сказано, що ці автобуси мають зупинятися на вимогу (за законодавстом, це прерогатива винятково маршрутних таксі). Крім того, на експрес-маршрутах кількість зупинок повинна бути вчетверо меншою, ніж при звичайному режимі руху.

Ми перевірили: Як рухається транспорт у вечірній час
На годиннику 22.30, дев’яте лютого. Субота. Вечірня Соборна, зупинка Театральна. Дістаємо блокнот, ручку та годинник і робимо невеличкий власний моніторинг руху громадського транспорту в пізній час. Рік тому, з 16 лютого, електротранспорт міста перевели працювати на подовжений режим роботи: з 5.30 до 24.00.
Перших півгодини моніторингу пройшли жваво, іноді навіть ледь встигали записувати усі курсуючі трамваї, тролейбуси та маршрутні таксі. Результат наступної півгодини був дещо протилежний. Наш невеличкий експеримент лише підтвердив нарікання городян, що після 23.00-23.10 дістатися у справах можна, хіба що маршрутним таксі №25Н, з Вишеньки на залізничний вокзал. На Київську, Тяжилів (якщо не рахувати тролейбус №10, який проїхав о 23.26), Старе Місто, Електромережу і Свердловський масив навіть з Соборної доведеться їхати на таксі. Трамваї та тролейбуси в цей час дружно прямують у депо.
Результати журналістського спостереження дивіться в таблиці.

Відео дня
>

 

 

 

 

 

 

 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (72)
  • Anonymous

    А мені подобаються "наші" трамваї.. В них тепло та затишно ))
  • Anonymous

    Пускай Вовочка сначала купит нужное количество троллейбусов и автобусов, а потом делает транспортную реформу, а розвалить транспортную систему а нас в стране дураков хватает. У нас что не реформа то розвал какой то отрасли в стране, да задолбали эти новые капиталисты, ни хрена не вкладывая только бабло качают и ни за что не отвечают. Пускай мер ответит за свои действия перед горожанами, а то с окна его ланхрузера всё прекрастно
  • Anonymous

    незабаром графік руху міського транспорту по кожній зупинці! буде виставлений на сайті мерії міста. Кожен з нас буде бігти на зупинку після відвідування цього сайту. Або вивчить графік напамять. А на зупинці в рамці висітиме такийже. І автобус чи тролейбус приходитиме з різницею в 2-3 секунди! Світова практика... Можете переконатися , побувавши в Таліні. А ще валідатори в кожний автобус і тролейбус для безкоштовного проїзду. Клас!!!
  • Anonymous

    пройшов рік, а люди й досі незнають через скільки приїжають трамваї тролейбуси і автобуси. Закон прийняли і опять криво, тому що треба раніше думати, що транспорт повиннен приїжати по графіку, а на графік всі забили....
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
20:44 Вінницькі гімнастки підкорили Грузію. Привезли 21 нагороду з «Keti Cup Tbilisi» photo_camera 20:29 Родичі та бізнес-партнери у вінницьких МСЕК: знайшли багато цікавого в деклараціях членів комісій 19:35 «Ми гідно робимо свою роботу». Про історію та випробування війною Ладижинської ТЕС 18:45 Класична, сирна, шоколадна. Знані вінничани діляться рецептами великодньої паски та хліба photo_camera Від читача 13:03 EPAM Україна та ГО «Загартовані серця» передали Силам оборони 100 автомобілів 18:10 Оригінальні автозапчастини від провідних виробників тепер доступні для вінничан (Новини компаній) 18:09 У Вінниці виділять 21 мільйон гривень на потреби Захисників та Захисниць 17:48 Шукає ту, яку ніколи не цілував. Вони обоє із Джурина: хвилююча історія двох наших земляків 17:32 Як вінничанам з хронічними захворюваннями безплатно отримати ліки 17:00 Афіша Вінниці. Де і як відпочити дітям і дорослим на вихідних 27 та 28 квітня 16:35 Охорона та безпека під час війни: вінницькі охоронні фірми, сигналізація та відеонагляд (партнерський проєкт) 16:33 В останні дні квітня на вулицях біля Київського мосту обмежать рух. Яка причина та скільки це триватиме 14:45 З’явився білий бенгальський тигр. Чим ще здивує Подільский зоопарк у новому сезоні? photo_camera 13:45 У Вінниці чоловік з сокирою накинувся на контролера обленерго 13:32 «Колосівські» тхеквондисти здобули дві бронзи на турнірі «Hereya open» в Болгарії 13:20 Де смачно пообідати на Вишенці: огляд бізнес-ланчі і не тільки (партнерський проєкт) 12:45 За вбивство продавця трактора хмільничанин сидітиме 15 років 12:21 «Коли в темну пору йшли по траві, іскри сипалися з-під ніг». Спогади про аварію в Чорнобилі photo_camera 12:00 Адреси, де у Вінниці 26 квітня тимчасово не буде світла чи води 12:00 Як знайти роботу в Польщі: поради для українців (Новини компаній)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up