У Вінниці розпочався тримісячний тестовий період нової схеми руху громадського транспорту.
Судячи з побаченого нашими журналістами, відгуків городян на сайті та в соціальних мережах, за перший день реформи в дії яких-небудь катаклізмів та надзвичайних ситуацій 23 лютого не сталося.
Принаймні, Вінницю не паралізувало як Львів, де транспортну реформу запустили в січні. Хоча й на гарячу лінію міськради в першій половині четверга надійшло близько 50 дзвінків вінничан. В основному, за словами начальника відділу оперативного реагування «Цілодобова варта» міської ради Антоніни Іващук, люди пропонували залишити старі маршрути, десь скаржилися, що не могли виїхати. Але останніх повідомлень було не багато.
Зрештою у нас зробили те, чого не встигли в місті Лева. Наприклад, організували консультаційні транспортні пункти з роздачею нових схем руху транспорту та повісили ці схеми у збільшеному вигляді на деяких зупинках.
Ще один момент. Поки що наряду з новими маршрутами, які мають нову нумерацію та логотип, працює ряд старих. Більшість з них, як то №60, 61, 62 і 65, будуть їздити ще до травня. Якою буде транспортна мережа міста уже влітку – після закінчення тестування – поки що остаточно не відомо.
Усього на правах тимчасових перевізників працюватимуть 18 маршрутів – близько 70 авто. Нові ж маршрути тепер позначаються цифрою та літерою. Наприклад, замість старого маршруту №39 «Вишенька-Чехова», з'явився аналогічний, тільки за номером 19А. Замість 30 маршруту: «Стахурського-Муніципальний ринок», за цим напрямом їздитиме маршрутка №23А.
За словами директора служби таксі «Вимпел» Леоніда Вільчинського, якогось ажіотажу на послуги таксі вранці 23 лютого теж не спостерігалося.
- Був невеликий сплеск в районі восьмої ранку, але потім все прийшло в норму, - каже він.
Більшість вінничан навіть вчасно доїхали на роботу, а трамваї та тролейбуси часто ходили напівзаповненні.
Проте така картина спостерігалась не в усіх районах. Найбільше транспортні новації зачепили жителів спальних мікрорайонів, наприклад, Вишеньку та Київську.
Саме з цих районів майже повністю забрали основні для них маршрутки №33 та 35. Люди жаліються на те, що дорога тепер займає більше часу, а їхати стало менш комфортніше.
- До цього я їздила на роботою маршруткою, у четвер довелося сісти в тролейбус №3, - каже мешканка Київської Наталія. – На роботу не запізнилася, але як на мене, тролейбусів тут не вистачало і вони були заповнені.
Далі транспортна реформа в розрізі мікрорайонів.
Островського і музей Коцюбинського
Зупинка «Ленінградська», що на вулиці Островського. Транспорт очікують до 10 людей. Маршруток не видно. Але на них особливо і не розраховують.
- На цій зупинці маршрутки взагалі нечасто стають, проїжджають заповнені, - каже вінничанка Олена. - Тому чекаю тролейбуса.
Тролейбус №4, як завжди о цій порі, повний. Але усі, кому підходить цей маршрут, сідають і їдуть у своїх справах.
7.45 трамвайна зупинка «Музей Коцюбинського». Дорога зовсім вільна. Проїхала маршрутка №61, 70, 134.
Від'їхав трамвай №4, за ним під'їжджає номер 6. Через дві хвилини - знову - четвертий маршрут. Трамвай довжелезний, з причіпним вагоном, напівпорожній.
- Сьогодні боявся, що на роботу не доїду, адже рух маршруток змінили і я не знав, як вони тепер будуть ходити, - каже Віктор Сідлак. – Але, на щастя, нічого страшного не сталося. О 6.45 я, як завжди сів на маршрутку «Площа Шкільна – ДПЗ», щоправда вона тепер не №2, а 2Б. Водій сказав, що у нього графік не змінився. Тож добиратимуся на роботу, як завжди.
«Зоря»
У районі «Зорі» сьогодні вранці натовпів людей на зупинках не було. Люди роз’їжджалися на трамваях, тролейбусах, автобусах маршруту 8А. Мимо «Зорі» їздили маршрутки з номером 65, яких у новій схемі руху міського транспорту нема. Через перехрестя вулиць Фрунзе та 50-річчя Перемоги їздили паралельно з маршрутками із новою нумерацією старі – 62, 52, 69 та інші.
Ті буси, що були 30 маршруту, тепер перейменовані на 23А. Вони тепер з новими наклейками. Лише один пасажир поцікавився, чи доїде цією маршруткою до «Книжки». Усі інші знали, мабуть, що вона їде маршрутом №30 і заходили мовчки. Звичної для ранку штовханини у салоні не було. О 8.45 лише сидячі місця були зайняті.
Цікаво, що таксистів біля «Зорі» було більше, ніж звичайно. Якщо досі одна–дві машини чекали тут на пасажирів, які поспішають (в окремі дні взагалі таксі застати неможливо), то сьогодні стояли аж шість вільних машин.
- Виїхали, бо очікували, що будемо мати замовлення. Але бачите, стоїмо, - сказав один з таксистів.
Залізничний вокзал – музей Коцюбинського
8.20 ранку. В районі залізничного вокзалу людей на зупинках небагато. Тут вибір транспортного засобу – один з найбільших. Вінничани можуть сісти на трамвай, тролейбус, автобус і навіть маршрутку. Майже всі трамваї та тролейбуси у цей час напівпорожні. Аналогічна ситуація з автобусами. Маршрутки ходять як з новою, так і старою нумерацією. Так що вибір навіть збільшився. Правда, зник маршрут №35, приблизно за десять хвилин – жодна маршрутка в бік Вишеньки не поїхала. Зате, ще до травня ходять 61, 65 та 62 маршрути. Також працює 34. Тож, щоб виїхати в бік Хмельницького шосе, 23 лютого проблем не було.
Людей на зупинках на проміжку від вокзалу до зупинки ім. Коцюбинського небагато. Майже на кожній зупинці тут стоять волонтери, які роздають нові схеми руху транспорту.
Певне скупчення людей було лише біля Будинку офіцерів. Але вранці тут завжди людно. До речі, тут же вінничани можуть спостерігати свого роду «сіті-лайт» зі схемою руху транспорту.
Західний автовокзал
Західний автовокзал у Вінниці – традиційно проблемна транспортна розв’язка. Але сьогодні зранку з 7.30 до 8.00 у цьому районі з транспортом проблем не було.
Спочатку наш кореспондент пішов до фасаду автовокзалу на Хмельницькому шосе, де зупиняються маршрутки, що їдуть на Тяжилів та на Пирогово. Там стояли маршрутки за №60. На кінцевій зупинці стояло два бусики, в один з них сідали пасажири.
- Я щодня цим маршрутом добираюся до роботи. Сьогодні, щоб не потрапити у халепу, вийшла на 15 хвилин раніше, ніж завжди. Але маршрутки є, вони їздять, як звичайно. Покращення чи погіршення я не помітила, - говорить вінничанка Ірина Зиміна.
На звичному місті загружалися пасажири і в маршрутку «Західний автовокзал-Київська» та «Барське шосе – Залізничний вокзал». Там теж не спостерігалося скупчення пасажирів.
- Маршрутом в бік залізничного автовокзалу їду щоденно. Сьогодні все нормально. Мені здається, що сьогодні, близько восьмої ранку навіть народу менше, - говорить пасажир Анатолій Загрій.
Іван Толочко чекає маршрутку «Західний автовокзал-Київська». Вірніше, до маршрутки заходять пасажири, а він стоїть, і чекає на відправлення.
- У бік вулиці Київської добираюся не часто. Сьогодні треба в район вулиці Станіславського. От чекаю відправлення. З транспортом проблем немає.
На трамвайній зупинці теж не видно великого скупчення народу. Трамваї їздять з інтервалом у хвилин п’ять. Волонтери роздають бажаючим схеми руху транспорту.
У трамваї №5 є вільні місця. Людей у «годину пік» небагато.
На трамвайній зупинці «40-річчя Перемоги» теж не видно ажіотажу і скупчення пасажирів.
Маршрутні таксі та трамваї курсують ритмічно.
- Ось чекаємо маршрутку на Тяжилів, кажуть вінничанки Оля і Наталя. Чекаємо недовго.
І саме у цей момент під’їжджає бусик. Дівчата сідають в нього і їдуть.
Порика і Максимовича
Зупинка «Порика». Насправді, її немає, але всі знають, що навпроти спорткомплексу «Термінал» зупиняються маршрутки. Їдуть забиті 23А. Це колишні 30, тільки замість вокзалу, їдуть до муніципального ринку. Вони чисті, гарні, з наклейками.
Безпосередньо з вулиці Порика їдуть 61 маршрутки. Вони брудні – точно, негройсманівські. Народу в них як завжди – мов кільки у банці.
Ажіотажу немає – зо п’ятеро людей стоять на зупинці.
- Я завжди так їжджу, з проблемами. Завжди немає вільного місця в маршрутках, - каже Тетяна Ліхітченко. – Нічого не змінилося. Як була проблема, так і залишилася.
На трамвайній зупинці «Максимовича» - три-чотири людини. Натомість трамвай приходить вщент забитий. Інтимно притискаючись одне до одного, люди їдуть на роботу.
- Я сорок три хвилини чекала на транспорт, - каже молода дівчина по телефону.
Кондуктор важко намагався протиснутись із перших дверей до останніх. До зупинки «Першотравнева» бідолаха так і не встиг дійти до останніх дверей. Кілька людей безкоштовно проїхалися – такі реформи їм до вподоби.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous