- Основна маса пасажирів приміських потягів – пільговики, - пояснює начальник сектору пасажироперевезення Тернопільської дирекції Львівської залізниці Наталія Сапрун. - Їхнє перевезення відбувається за кошти, які зокрема й міська рада компенсовує. Мова не йде про рентабельність чи заробіток, бо приміські потяги збиткові. Приміром минулоріч збитки від приміського пасажироперевезення в нашій області – 118 мільйонів гривень. Тому сьогодні говоримо про збереження роботи приміських потягів.
Якщо не буде компенсації, то не буде коштів для облслуговування та ремонту приміських потягів. Тобто не буде ані за що, ані чим возити людей.
- Через збитковість, додаткових приміських потягів не буде,- каже пані Сапрун. - Основні залишаться, але й їх робота під знаком питання через недостатню компенсацію. Приміром на 2013 рік міська рада Тернополя затвердила суму меншу від двох мільйонів гривень, хоча згідно найскромнішших розрахунків потрібно 8 мільйонів. До речі, на цей рік чиновники на компенсацію виділили менше ніж минулоріч. Тоді перерахували більше чотирьох мільйонів.
Якщо ситуація не зміниться, припускають на залізниці, то міщани, які масово їздять на дачні ділянки та до села в всесняно-літній та літньо-осінній, можуть залишитись без залізничного транспорту.
- Наявний рухомий склад на 92% відпрацював свій термін експлуатації, - каже Наталія Сапрун. - Коштів на оновлення невистачає. Курсування потягів через критичну ситуацію здійснюється в складі 3-4 вагонів, замість необхідних для належного розміщення пасажирів 6 вагонів....
В міській раді пояснили, що залізничникам за пільгові перевезення міських пасажирів компенсовують витрати в відсотковій пропорції.
- Компенсація виплачується пропорційно кількості перевезених пасажирів, - повідомили в відділі зв'язків з громадськістю міської ради. - Яку кількість перевезли, за таку й відбувається оплата. Минулоріч сума компенсації виплаченої міською радою була на півтори відсотка більшою від кількості перевезених пільговиків.
Та залізничники наполягають на своєму: "і минулого року і цього виділені як компенсація суми в рази менші від реальних розмірів".
Кожна зі сторін дотримується своєї правди, то ж ми інформаційними запитами з'ясуємо скільки тернопільських пільговиків перевозять залізничники та яку компенсацію за це отримують. Також поцікавимось чи бува мерія не переплачує компенсацій іншим перевізникам пільгових пасажирів (громадський та електротранспорт міста – авт.). Матеріал опублікуємо в наступних номерах.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous