Графік руху значної частини громадського транспорту у місті після 21.00 існує хіба що на папері та у звітах перевізників. Міські автобуси з’їжджають з маршрутів подекуди за дві-три години до завершення роботи.
Упродовж трьох днів – 3, 4 та 5 квітня - журналісти "RIA плюс" перевіряли, чи дотримуються перевізники графіка руху у Тернополі. За основу брали той, що вказаний у нових інформаційних площинах розміщених на зупинках. А там, де його не було, — офіційний графік 2011-2012 рр. Час останніх заїздів на зупинки в 2013-му, як повідомили в міськуправлінні транспорту, — майже не змінився.
Для контролю ми обрали час після 21.40. Саме на цей період найбільше нарікають тернополяни. Роботу транспорту перевіряли на "Сонячному" — зупинка біля "Універсаму" в напрямку Центру, на „Східному” — зупинка біля колишнього супермаркету "Київ" у напрямку Центру, у Центрі — зупинка біля медуніверситету в напрямку "Східного". Результати шокували: 23 з 26 маршруток завчасно з'їхали зі свого маршруту. Майже половина з них порушила графік більш ніж на годину.
— Це просто жах! — емоційно каже тернополянин Володимир Осипа. Чоловіка ми зустріли близько 22 години на зупинці біля "Універсаму" у перший день перевірки, 3 квітня. - Водії їздять тільки тоді, коли є багато пасажирів і файна каса. Коли людей менше, вони з'їжджають. Я на вулиці Оболоня живу. Маршруток №№20, 22 після 21.30 немає. Поїду в Центр, а звідти йду пішки. Всім у голові — гроші, а не люди!
Справді, автобуси, які їздять за маршрутами №№20 та 22, після 21.40 на зупинці не з'являлись. Також не приїжджали №№ 3, 27, 28, 30.
Щоправда, деякі маршрутки ми таки бачили. На зупинці вони не зупинялися, а проїжджали повз. Це №20 о 21.46 та о 22.56, №3 — о 22.00, №22 о 22.06 то о 22.13, №30 о 22.21, о 22.41 та о 23.30. У салонах деяких із цих маршруток були пасажири (№20 о 23.27, №27 о 23.32). З'ясувалось, що ці люди — не звичайні пасажири. Ці автобуси розвозили робітників з роботи. Звичні номери маршрутів водії прикрили аркушами паперу з іншими номерами — 1 та 6. Побачили ми під час чергування у період між 22.08 і 22.36 чотири автобуси, які курсують за маршрутом №14. Вони у той час мали б їхати вулицями "Східного". Але, вочевидь, з’їхали.
"Чим б***ь їхати?"
Згодом ми стали свідками дещо кращої, але далекої від нормальної ситуації на зупинці біля колишнього супермаркету "Київ", що на "Східному". Там ми дотримання графіка перевіряли 4 квітня. Після 21.40 на зупинку взагалі не заїжджали автобуси маршрутів №№7 та 11. Більшість із тих, що забирали пасажирів, порушували графік. Коли ми чергували на зупинці, бачили, як повз неї проїздили ті автобуси, які мали б забирати пасажирів. О 21.56, 22.03, 22.22, 22.45, 22.50 та о 23.10 повз „Київ” проїхали маршрутки №14. А також автобуси, водії яких напевне "забили" на маршрути в інших частинах міста. Так, ми побачили автобуси маршрутів №27 о 21.47, 21.54, 22.05, 23.29; №22 о 21.50, 21.59, 22.07; №30 о 22.40, 22.51; №19 о 22.42.
Чимало тернополян, які чекали на зупинці свій транспорт, після 22.30 викликали таксі. Людей ситуація з транспортом обурює.
- Ти прикинь! Вагон солі маємо вчотирьох розгрузити, - із такими словами підходить незнайомець, якому наболіло. - Чим, б***ь, їхати? Замахала така їзда. І шо робити? Певно, треба йти пішки...
Їдуть із пересадками
З "Дружби" доїхати в інші частини міста увечері також проблема. Рух транспорту, який їде з цього мікрорайону, ми перевіряли на зупинці біля медуніверситету 5 квітня. Після 21.40 на зупинку взагалі не заїжджали автобуси, які курсують за маршрутами №№ 1, 3, 11, 15, 27, 31. Більшість тих, що заїжджали, як і їхні колеги з інших маршрутів, припинили їздити передчасно. Частина тих автобусів, які мали ще працювати, проїжджали, не зупиняючись. Інші, ймовірно, втікали іншими вулицями, аби не мозолити очі пасажирам. Так, о 22.02 повз медуніверситет проїхала маршрутка №1, о 22.37 та о 22.48 - маршрутки №27.
- Є ж якісь правила, графік, - обурюється тернополянин, який назвався Петром. - Я кочегарю у котельні до 22.00. Доїхати з "Дружби" на "Східний" не можу. Мушу №16 їхати в Центр, а там у №13 сідати.
Які маршрутки завчасно з’їжджають з маршруту, ми запитали і в читачів на сайті. Нарікають люди здебільшого на ті ж маршрутки, "якість" роботи яких засвідчив наш експеримент.
"№31 після 20-ї години дочекатися нереально", - пише читач, що не вказав свого імені.
Саме на цей маршрут ми отримували телефонні скарги від жителів Березовиці. Вони нарікали на те, що маршрутка з'їжджає з графіка за три години до кінця зміни.
Зі всіх маршрутів, які ми перевірили, найбільше графіка дотримуються маршрути №№ 13, 16 та 19. До них — найменше претензій у наших читачів.
Переконують, що карають
Чому перевізники нехтують графіком і не возять тернополян так, як би це мало бути, ми запитали в голови Асоціації перевізників Тернополя Івана Задорожного. Проте чоловік не прокоментував ситуації.
- Нічого коментувати не буду, - сказав пан Задорожний. - У мене - відпустка. Не знаю, до кого вам звертатися...
Чому така неприпустима ситуація склалася з курсуванням транспорту ввечері, ми запитали в міському управління транспорту міськради.
- Контролювати дотримання графіка у вечірній час щодня неможливо, - пояснює головний спеціаліст управління транспорту Наталія Бояр. - Але періодично такі перевірки здійснюють. Зокрема, й після звернень громадян. Також на маршрутах діє система GPS-контролю. Тобто наведені вами дані ми зможемо перевірити. Якщо є порушення, приймемо відповідні рішення.
Результатом таких "рішень", як повідомили в управлінні транспорту, зокрема, є й вимога до перевізників звільнити водіїв, якщо вони порушують графік руху. Так, минулого року, повідомили у мерії, звільнили 245 водіїв. Більшість — за самовільні з'їжджання з маршрутів.
- Крім того, з 15 квітня транспорт переходить на літній графік руху, - додає пані Бояр. - Міські автобуси швидше виїздитимуть на маршрут і пізніше з нього з'їжджатимуть. Час роботи стане довшим приблизно на півгодини.
Таблицю з реальним і офіційним гррафіками рухів розмістимо на сайт згодом (на сайті виникли технічні проблеми ).
Андрій ШКУЛА, Віталій ДЕРЕХ, Андрій ОРЛЯК, Антон КРАСНОБАЄВ
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Шигера Віталік
Anonymous
Anonymous
Anonymous