Про зміст книги, засади бойового гопака та давні козацькі звичаї президент Міжнародної федерації бойового гопака, голова Центральної школи бойового гопака, засновник стилю та верховний учитель бойового гопака Володимир Пилат розповідав в обласному осередку "Молодої Просвіти", що на вул. Сліпого.
Чоловік створив Центральну школу, різні федерації бойового гопака в Україні, Канаді та США, осередки у Португалії, Італії, Англії. А ось до нашої області дуже довго йшов, бо вникало чимало перепон на шляху. Утім, у лютому цього року у Тернополі такий з’явився міський осередок школи бойового гопака.
Окрім того, у книзі подали зразок самого тренування. Кожне заняття у гопаківців починається з давніх обрядів та звичаїв — насамперед із молитви, адже наші предки вірили, що без Бога – ні до порога, каже пан Пилат.
- На базі Інституту фізкультури проводили спеціальне дослідження і виявилось, що хлопці, які в стані спокою приходять на тренування, почали змінюватись, - продовжує він. - Так, частота скорочення серцевих м’язів збільшувалась на 4%. Після молитви ми, як завжди, виконуємо пісню. І вона дає ще більший ефект – частота серцевих скорочень збільшується до 120 ударів на хвилину. Це дає можливість привести людину до фізичного навантаження з дуже поступовим включенням в режим роботи.
У книзі послуговуються давніми термінами, витягненими з архівів. Тож видання з’явилось завдяки важкій праці. Адже більшість козацьких, українських термінів та понять на думку верховного вчителя, старанно викорінювали із свідомості та вжитку. Цьому сприяло триста років московської окупації, 50 років радянської окупації Західної України.
- Врешті формувався тип нації хліборобів, нації, яку всіляко позбавляли героїв, - каже пан Пилат. – Нав’язувалась така думка, що козаки - алкоголіки, що це були розбійники, і молодь вірить, а тим більше знімають фільми – як не жид, то московські режисери, і все так, аби знецінити нашу суть, суть нашого лицарства.
Тож своїм завданням автор книги бачить повернення до козацьких звичаїв, обрядів та зміцнення духовності українських чоловіків. Адже Запорізька Січ здавна славилась на весь світ і була дуже потужною школою, найвищою військовою академією в тогочасному світі.
- Вдумайтесь, яка то була слава, і яка то була сила, - наголошує вчитель. - І сьогодні нам кажуть, що козаки були пияцюрами, грабіжниками. Але чомусь забувають казати, що крім козаків в Україні були гайдамаки і дайнеки, які не мали права брати шаблю чи меч, вони воювали косами, списами, вилами. Такої зброї, яку мав козак, вони не мали.
Згадуючи відомі козацькі бої, пан Пилат акцентує на тому, що так прославитись алкоголіки не змогли б. Адже бій вимагав сили, здоров’я і витривалості, сильної фізичної підготовки. Однак ще ніхто не бачив, аби відомі спортсмени випивали для хоробрості перед початком змагання. Тож негативний образ козака нав’язується свідомо, аби нація не мала своїх героїв та деградувала. Тому у школі бойового гопака уже 27 років діє сухий закон.
- Учнів, які порушують це правило, виганяють із нашої школи, - каже пан Пилат. – Не зважаючи ні на їхні уміння, ні на досягнення. Адже школа бойового гопака – школа виховання свідомої та здорової людини.
Довідка
Книга вийшла накладом у 1000 примірників. Розповсюджується переважно у середовищі гопаківців. Придбати їх можна у керівника міського осередку. Ціна – 70 грн.
Тел. - 0-67-657-03-95.
За інф. «20 хвилин»
Світлана ГРИВАС,
0-96-709-74-60
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous