Транспортні витрати зростають
На Вінниччині, як і у решті регіонів України, спостерігається тенденція до зростання цін на пальне. Експерти вважають, що для цього є багато об’єктивних причин.
Вінницькі ж водії налякані майже щоденним підвищенням цін. Але обмежувати себе у споживанні пального, і як наслідок, менше їздити в авто, не настроєні.
Ось що думає з цього приводу вінничанин Володимир Артеменко, який у справах вимушений щодня їздити по області, «накручуючи» по 200 км.
- Заправляюсь бензином А-95. При ціні у 7,60 грн за літр, витрачаю на проїзд 16 літрів бензину. Це понад 120 грн на день - одна з головних моїх витрат, - скаржиться підприємець.
За літо ці витрати зросли у нього на 20 гривень.
Проте, працівники вінницьких АЗС не помітили особливого зменшення кількості клієнтів.
- Напевно, це пов’язано з тим, що у літні місяці зростає кількість транзитних авто, особливо легкових. Хтось їде на курорт, хтось повертається звідти. Не скажу, що впали обсяги продажу пального, - говорить заправник Андрій.
Про це свідчать і опитування консалтингової групи «А-95». За її даними, обсяги споживання пального зросли на три відсотка.
У всьому винен дефіцит
Збільшення роздрібних цін на бензин в Україні його продавці та експерти пов’язують зі зменшенням внутрішнього виробництва, збільшенням імпорту та девальвацією гривні. Аналітик інвестиційної компанії "Astrum Investment Management" Андрій Попович говорить, що українськими НПЗ у січні-липні було вироблено на сім відсотків пального менше, ніж минулоріч.
- Імпорт росте, а девальвація гривні призводить до збільшення цін на імпортоване пальне, - каже експерт.
З ним згодний і представник вінницької компанії «Авіас», що працює на ринку пального Анатолій Рощупкін.
- Вартість бензину і дизпалива в Україні залежить від зовнішніх факторів. І від курсу гривні. Решта усе – емоції. Якби курс долара був сьогодні 5,05, бензин А-95 коштував би 4,55 за літр, - говорить він.
Чи є картельні змови
Антимонопольний комітет України оштрафував ТОВ «Оптіма Трейд» на 500 тис. грн за зловживання монопольним становищем.
Як встановив Комітет, ТОВ «Оптіма Трейд» необґрунтовано завищувало ціни на бензини та дизельне пальне в Сумській області. Зокрема, підвищення роздрібних цін на пальне відбувалося неадекватно зміні закупівельних цін. Тобто, якщо у лютому у порівнянні із січнем ц.р. закупівельні середньозважені ціни зменшилися на 20%, то роздрібні ціни оператора підвищилися до 8%.
- З метою наведення цінового правопорядку на ринках бензинів та дизельного пального, Антимонопольний комітет України продовжує розслідувати справи та надалі притягатиме до суворої відповідальності ті підприємства, які прагнуть нагуляти «монопольний жирок» за рахунок українських родин, – підкреслив в.о. голови комітету Олександр Мельниченко.
АМКУ оштрафував ТОВ «Оптіма Трейд» вже вдруге за рік. Спочатку на 1 млн грн за зловживання монопольним становищем на ринках роздрібної торгівлі бензинами та дизельним пальним у Дніпропетровській, Запорізькій та Черкаській областях.
У Вінницькій області АМКУ зловживань не виявив, але штраф «Оптімі Трейд» - сигнал для інших.
До того ж, Антимонопольний комітет України ініціює створення робочої групи з метою забезпечення встановлення економічно обгрунтованих цін на бензини та дизельне пальне. Відповідне звернення в.о голови комітету Олександр Мельниченко надіслав до першого віце-прем'єр міністра України Олександра Турчинова.
Як вплине це на ринок – поки що невідомо. Але є прогнози, що за місяць роздрібні ціни на пальне А-95 сягнуть восьми гривень за літр. Покатаємось!
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous