Партнер рубрики Події

У Мусорівцях сваряться за храм-самобуд

У Мусорівцях сваряться за храм-самобуд
Землю під храмом у Мусорівцях громаді УПЦ Київського патріархату (КП) виділили на сесії сільради 14 січня.

днак як кажуть у сільраді, жодних дозволів на будівництво церкви (роботи тривали з 1996 до 2009 р. – прим. ред.), ніхто не давав. Тож споруда, по суті, – самобуд.
- Рішення сесії є підставою для виготовлення документів на храм. Тепер землевпорядна організація має виготовити проект відведення земельної ділянки. Потім його має затвердити сесія сільради і надати ділянку у постійне користування для виготовлення відповідного держакта, - пояснює сільський голова Іван Гарматюк. – Офіційно храму не існує, але щоразу, коли там відбувається відправа, виникають суперечки.
На вікна і двері церкви нещодавно поставили грати. Громади сваряться, причому, як він каже, з боку вірян УПЦ - більша агресивність.
Стверджують різне
Дійсно, представники УПЦ вважають, що сільрада сприяє вірянам КП.
- Голова сільради кувалдою збивав замки на дверях храму, - каже отець Степан Балан, який тимчасово виконував обов’язки настоятеля парафії у Мусорівцях, а тепер допомагає на цій парафії. – Коли силоміць захопити церкву не вдалося, він вдався до інсинуацій щодо нібито відсутності документів у громади УПЦ на будівництво храму. Насправді увесь пакет документів у нас є.
Отець Степан каже, що на сході села, скликаному з ініціативи УПЦ КП і обласної влади, прийняли рішення про проведення богослужінь громадою УПЦ КП у старій церкві.
- Але їхній представник - отець Святослав Швець, всупереч волі громади навідріз відмовився ставити підпис. Цим він унеможливив початок виходу з конфлікту, - стверджує отець Балан.
Будували храм разом
Із боку вірян КП спроби силового захоплення храму, як каже священик, були неодноразовими.
- Відео про найкривавіший штурм є на сайті hram.te.ua, - продовжує він. – Немає жодних гарантій, що подібне не повториться. Парафіяни звертаються до влади та правоохоронців із проханням захистити їхнє право молитися у своєму новозбудованому храмі.
Але те, що каже отець Балан, суперечить словам не тільки сільського голови, а й голови Збаразької райадміністрації Олега Островського та начальника відділу у справах релігій і національностей обладміністрації Ігоря Кульчицького. Обидва кажуть, що віряни МП на почергові богослужіння не погоджуються.
Окрім того, отець Балан стверджує, що вірян обох громад – майже порівну. Настоятель парафії УПЦ КП отець Святослав Швець вказує інше: із 138-ми дорослих жителів села приблизно 100 – за КП, близько 20-ти – за МП, решта – вагається.
- Коли будували церкву, люди думали, що вона буде українською. Та усе прояснив візит патріарха Кирила. Він сказав, що вони – частина “русского мира”, - розповідає отець Святослав. – Тепер у нашому храмі живуть почаївські монахи...
„Гра в одні ворота...”
Конфлікт за участю „гостей”, на думку священика, виник тому, що представників громади КП підтримали тільки у ВО “Свобода”.
- Ми неодноразово зверталися на всі телеканали, у пресу. Так, я давав інтерв’ю “Інтеру”, а вони позиції нашої громади навіть в ефір не подали, - продовжує священик. – Гра йде в одні ворота. Але ми таки хочемо молитися у церкві, яку будували.
Оптимальним варіантом для розв’язання конфлікту, як зазначає Ігор Кульчицький, була б згода селян та отців на почергові богослужіння.
- Це - не релігійний конфлікт, а майновий, - пояснює він. – Ми пропонуємо громадам подати до суду і таким чином вирішити спір. Наразі громада УПЦ КП згодна на почергові відправи. Але немає гарантій, що вони робитимуть це потім, коли ввійдуть до храму. Усе – на словах.

Більше про конфлікт читайте

http://te.20minut.ua/news/166489

Відео дня

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (16)
  • Anonymous

    скоро Янукович наведе порядок!

    Anonymous reply Anonymous

    Вже постриглися на лисо? Наколки зробили?

    Anonymous reply Anonymous

    Ну а де ж дивиться наша обласна влада? Згідно з положенням Закону україни "Про свободу совісті..." якраз обласна влада (адміністрація) визначає порядок використання храму. Дуже дивно чому цей грьобаний відділ у справах релігії існує тільки для одержання зарплат. Та рухайтеся трохи, та визначайте вже порядок використання на рівних правах обома громадами. Та може пора навести лад і в інших селах.? Бо складається враження, що такий стан речей вигідний п.Чижмарю. Має бути негайне розпорядження, що грунтується на Конституційних нормах, а тим, хто чинить протизаконні дії має міліція дати дубіночкою по задниці і штрафи, штрафи, штрафи...

    Anonymous reply Anonymous

    А для чого нам відділ релігій, який нічого не робить? І зарплату за всі роки існування нехай повернуть в бюджет!

    Anonymous reply Anonymous

    "Цю стаггю,що почаївські монахи писали,а потім переводив на УКРАЇНСЬКУ сам владика-фарисей". Пане Стас-Ви певно-що великий аскет та подвижник Православної віри?.Але є така заповідь:Не судіть і не судимі будете(Мф.7:1).Из поучений преподобного аввы Дорофея "Ничто столько не прогневляет Бога, ничто так не обнажает человека и не приводит в оставление (от Бога), как злословие, или осуждение, или уничижение ближнего. Почему мы не осуждаем лучше самих себя и наши грехи, которые мы достоверно знаем и за которые должны будем дать ответ пред Богом? Зачем восхищаем (себе) Суд Божий? Чего хотим от Его создания?"Вибачте що я "москальскою" мовою=(Часу на переклад нема=( Це поперше.По друге- в Почаївську Лавру їдуть люди з усього світу. Тобто вона належить не Україні а всьому Православному світу(так як і Тройце-Сергієва Лавра в Россії) По трете -я вірю Почаївським монахам які мають зв язок з усім Православним світом (який не визнає Філарета).Я не проти автокефалії-але тільки канонічним шляхом.А вибивати двері Православного храму з матюками -це дуже "духовна" справа=))))Певно-що ті хлопці що це робили дуже знають Святе Письмо=)))
  • Anonymous

    Ганьба, ганьба тим зажерливим попам, та дурним селянам які не бачать що їх мають за худобу, які вже давно втратили віру в Бога, а поклоняються священникам котрі мали в вчити їх братерської любові, а натомість сіють ворожнечу та ненависть. Схаменітся люди, бо немає різниці де ви молитесь, Бога треба мати в серці.

    Anonymous reply Anonymous

    Не має церкви української чи російської ,є тільки одна - Христова.А Свобода зробила провокацію,яку використали обидві сторони для гуртування "овець",особливо під вибори.Відео ,яке пройшло по всіх рос. каналах і інтернеті використано,щоб ще більше росіян вважали нас ворогами.І що то за християни,що вибили двері в храмі,сквернословили,закликали до різні односельців.Це керувалось і організовувалось партією.Це груба провокація проти людей і церкви в першу чергу УПЦ КП.

    Anonymous reply Anonymous

    ТЕРНОПІЛЬ. Об’єктивно про проблему в Мусорівцях: село на межі 20 січня 2010 А межею, границею, кордоном між правдою і лукавством, вірою дідів-прадідів і новоявленими зайдами, законом і свавіллям, між тим, що відбувається насправді й розмаїтими потугами добути сумнівної політичної слави, постала невеличка Свято-Покровська церквиця в селі Мусорівці. Уперше село Мусорівці згадується в1465 році в розподільчому листі поміж князів Семеном, Султаном та Василієм Васильовичем Збаразькими «Село при джерелах р. Гнізни, на границі з Галичиною, на південний схід від Вишнівця. В кінці 19 ст. було там 103 доми і 724 жителів, дерев'яна церква з 1746 року і мурований католицький костел, школа з кінця 19 ст.» - так описує Мусорівці професор О. Цинкаловський у своєму фундаментальному творі «Стара Волинь і Волинське Полісся»: (краєзнавчий словник - від найдавніших часів до 1914р.) т. 2, с. 125-126 - Вінніпег: Волинь, 1986. Пройшли роки, немає вже у селі такої кількості жителів, стоять непокритими стіни костьолу, змінився і зовнішній вигляд давньої дерев'яної Свято-Покровської церкви - близько 30 років тому, від ветхості, впав центральний купол. Не згадували більше про село, про його історію й сьогодення у своїх творіннях ні вчені, ні журналісти. Та якби вони дізналися, що саме у Мусорівцях, більше сорока років служить протоієрей Іоанн Пивоварчук, який за 64 роки служіння у священицькому сані пережив і атеїстичні гоніння у часи радянської влади, почули хоча б раз, проповіді цієї мудрої, шанованої людини - вони, напевно, розповіли б, як непросто було невеликій православній громаді розпочинати у 1996 році будівництво нового храму. Хронологія - Рішенням виконавчого комітету Тернопільської обласної ради від 22 жовтня 1991 року № 246 «Про реєстрацію статутів релігійних громад населених пунктів області» було зареєстровано статут релігійної громади УПЦ; - 25 січня 1996 року Капустинецька сільська рада Збаразького району надала релігійній громаді УПЦ дозвіл на будівництво нового храму в с. Мусорівці. Відповідно до вимог чинного законодавства були виконані всі необхідні погоджувальні дії для початку ведення будівництва храму, був розроблений та отриманий технічний та будівельний паспорти; - 1996-2009 рр. - будівництво храму велося виключно коштом громадян, які входять до складу релігійної громади УПЦ. Довгих 10 років силами та коштами громада УПЦ будувала храм, не жаліючи ані часу, ані власних старань. Парафіяни здавали кошти хто скільки міг: хто по три гривні, а хто й по двісті; - з Божою допомогою, в 2009 році будівництво храму завершено. На виконання вимог чинного законодавства було підготовлено пакет документів для отримання акту вводу в експлуатацію та реєстрацію права власності на приміщення храму; - 3 вересня 2009 року «священик» УПЦ КП Роман Сливка приїхав у село і почав підбурювати людей зв'язати старосту храму й відібрати ключі від церкви або зрізати замок з метою захоплення храму. Пізніше стало відомо, що готується перешкода освяченню храму з боку громадської організації «Тризуб»; - 6 вересня 2009 року відбулося урочисте освячення архієпископом Тернопільським і Кременецьким Сергієм новозбудованого Свято-Покровського храму. Без сумніву, це був історичний день - освячення нового храму, який зводився православною громадою маленького села, з вірою, що їхня жертва Богу, їхні труд і молитва будуть прийняті Всемилостивим Господом. «У всякого своя доля, І свій шлях широкий...» І власну долю, свій шлях - молитися, трудитися, мурувати, зводити чи руйнувати - кожен обирає сам. За віру, правду, істину стояти чи відгородитися межею, границею і обрати лукавство, свавілля і беззаконня - кожен вибирає сам, свідомо роблячи вибір. Свій вибір зробив і голова Капустинецької сільської ради, до якої належать Мусорівці, І. Гарматюк. Саме цей пан приїхав 2 вересня 2009 року в єпархіальне управління Української Православної Церкви, що в м. Тернополі, і заявив, що нібито після останніх зборів мешканців села виявилося, що більшість селян є прихильниками УПЦ КП і що в нього, нібито є вказівка від вищого керівництва чинити перешкоди в отриманні громадою Свято-Покровського храму правовстановлюючих документів на приміщення церкви. Окрім цього, цей «достойник» погрожував перекрити трактором дорогу, щоб не допустити владики Сергія в село для освячення храму. Свій вибір зробив і «отець» УПЦ КП Святослав Швець. Саме з появою цього персонажу в Мусорівцях 30 жовтня 2009 року Тернопільська влада реєструє громаду УПЦ КП. Святослав Швець народився й виріс неподалік села Мусорівці, кількадесят кілометрів звідси - його рідні Залісці - унікальне село в історії Церкви. Уродженцями Залісець є 226 священників, котрі обрали путь служіння Господові й Матері Церкві. До речі, батьки пана Святослава Швеця є вірними Української Православної Церкви. А п.Швець в неділю 1 листопада, відразу після блискавичної реєстрації громади КП, разом із групою «священиків» КП, на чолі з «духовником» усієї Тернопільської міліції панотцем Анатолієм Зінкевичем приїхали в Мусорівці. З їхніх вуст лунали лайка, погрози фізичної розправи, екстремістські заклики, в тому числі до силового захвату храму. Кожен свідомо робить власний вибір. Так, свій вибір зробили й ті, хто 15 листопада 2009 року в ніч з неділі на понеділок, здійснювали чергову спробу силового захоплення храму. Спочатку, під прикриттям молитви, представники Київського патріархату під проводом «священиків» та представників міліції прибули до храму. Після чого в адресу вірних Української Православної Церкви почали лунати погрози та образи. Зробили свій вибір і бійці міліцейського підрозділу «Беркут». Представники управління внутрішніх справ у Збаразькому районі били та кидали парафіян УПЦ, які захищали храм Господній. У їхній присутності, під їх охороною, голова Капустинецької сільради Гарматюк власноруч кувалдою вибивав вхідні двері у храм. 50 на 50 30 листопада 2009 року на сході села, зібраного за наполегливої ініціативи громади УПЦ КП, обласної та районної влади, в присутності голови Збаразької райдержадміністрації, було прийняте виважене рішення про проведення богослужінь - громадою УПЦ КП у старій церкві, громадою УПЦ в новозбудованій церкві. Це рішення узгодили обидві громади. Слід зазначити, що на сході села якраз і було з'ясовано реальне співвідношення - 50 на 50, серед вірних УПЦ та УПЦ КП. Люди полегшено зітхнули, їх уже не роз'єднуватиме питання почергового богослужіння, священики потиснули один одному руки, голова Збаразької райдержадміністрації п. Островський запевнив, що, як представник влади, гарантує належне юридичне оформлення і контроль за подальшим виконанням сторонами рішення, прийнятого загальними зборами села. Рішення підписали представники обласної та районної влади, представники громади УПЦ, та в останній момент представник УПЦ КП Святослав Швець, всупереч згоді членів громади УПЦ КП, навідріз відмовився ставити підпис, чим і унеможливив початок виходу із конфлікту. Даний перебіг подій яскраво свідчить, що не мешканцям села Мусорівці, а комусь ззовні, як то кажуть, «зверху», не сподобався такий варіант виходу із конфліктної ситуації. Апогеєм свавілля та беззаконня стали події 3 січня 2010 року Вибиті вікна, розбиті на друзки дубові двері до понамарки, сліди крові на стінах церкви - усе це результат штурму храму, що відбувся 3 січня 2010 року. Цього дня, після завершення Літургії кількадесят молодиків, які приїхали з Тернополя на чолі з довіреною особою кандидата на пост Президента України Олега Тягнибока в Тернопільській області Михайлом Головком, депутатами фракції ВО «Свобода» в Тернопільській обласній раді Михайлом Тимошиком, Наталією Мандзюк, Володимиром Карпінським та «священиком» Київського патріархату Святославом Швецем, розпочали штурм Свято-Покровської церкви. Прихожани встигли зачинитися всередині храму. Нападники за повної бездіяльності Збаразької міліції ломами, сокирою намагалися зруйнувати вхідні двері церкви. Викрикуючи погрози фізичної розправи, проголошуючи екстремістські заклики, штурмовики здійснювали спроби виломати двері храму. Усе це відбувалося за мовчазного споглядання міліціонерів, керівник яких майор Табака абсолютно не реагував на силове захоплення храму. Навпаки, саме майор Табака, побачивши, що нападникам ніяк не вдається подолати вхідні двері, направив їх до бокових дверей у понамарку, «бо вони менш укріплені». Штурм тривав з новою силою, підбадьорюючи один одного гаслами «москалів на ножі!», «слава героям - смерть ворогам!», озброївшись колодою, молодики почали вибивати бокові двері. Крім цього, вони розбили вікна в храмі й закидували в приміщення церкви підпалені предмети. Керував штурмом, активно беручи участь у цьому розбійницькому нападі, депутат міської ради Тернополя Михайло Головко. Через вибиті вікна нападники дрючками били прихожан, продовжували заповзято руйнувати двері у понамарку. Усе це відбувалося в присутності представників правоохоронних органів, єдиною реакцією котрих було проведення відеозйомки штурму. Нападникам вдалось вщент розбити двері, після чого вони почали дрючками наносити удари по прихожанам храму. Під шквалом ударів люди всередині храму намагалися прикрити вибиті двері. Лише після того, як один із прихожан від завданих ударів втратив свідомість і коли приїхала «швидка», щоб надати медичну допомогу постраждалому, штурм припинився. Молодики організованим строєм залишили територію храму, викрикуючи погрози повернутися більшим числом і обов'язково на Різдво захопити храм. Відео -www.hram.te.ua В анонімному матеріалі на Інтернет-порталі РІСУ від 15 січня 2010 р. повідомляється: «У Мусорівцях на Тернопільщині землю під храмом, який утримує УПЦ (МП), віддали УПЦ КП» Пану Гарматюку, мабуть, захотілося зажити слави голів сільських рад, що неподалік Києва, адже преса частенько висвітлює, як по декілька разів, одночасно різним особам, установам, видаються дозволи на право власності земельною ділянкою. Ось і депутати Капустинецької сільської ради свідомо зробили свій вибір - 25 січня 1996 року рішенням восьмої сесії Капустинецька сільська рада Збаразького району надала релігійній громаді УПЦ дозвіл на будівництво нового храму в с. Мусорівці, а 14 січня 2010 р. - вирішила надати землю під храмом у Мусорівцях громаді УПЦ Київського Патріархату. Не зумівши при допомозі молота й міліції захопити храм, п. Гарматюк, скориставшись юридичними порадами «доброзичливих помічників із Києва», розповсюджує розмаїті інсинуації про відсутність необхідних документів на храм у громади УПЦ. *** Україна обирає Президента. Передвиборчі перегони збурили людей. Політики шукають модного й такого необхідного сьогодні «піару» в усьому. Прославитися захотіли й священики КП і Тернопільські депутати від ВО «Свобода» (Скільки ще московитам у святинях українських добре жити?), і сільський голова. Кожний робить свій вибір сам. Так, як і більш ніж 60 років тому свій вибір зробив протоієрей Іоанн Пивоварчук, настоятель Свято-Покровського храму села Мусорівці, - присвятивши власне життя служінню Матері Церкві. Андрій Волянюк, прес-служба Тернопільсько-Кременецької єпархії http://orthodoxy.org.ua/uk/tserkovni_hroniki/2010/01/20/29616.html

    Anonymous reply Anonymous

    Рішення Капустинської с/р №37 від 25 січня 1996р. "про розгляд заяви громади села Мусорівці на будівництво церкви" (дослівно з оригіналу) Хочу зауважити ,що рішення саме про розгляд заяви громади села ,а не релігійної громади УПЦ, що дуже важливо. Отже дозвіл на будівництво та проектування цекви надано саме громаді села, з чого випливає , що споруджене майно є комунальною власністю села. Крім того слід не забувати, що найбільший внесок у будівництво церкви вніс колгосп який діяв на той час. Будівельний паспорт та інші погоджувальні документи видвні церковній громаді святопокровської церкви, а не релегійній громаді УПЦ як то стверджує дописувач.

    Anonymous reply Anonymous

    Цю стаггю,що почаївські монахи писали,а потім переводив на УКРАЇНСЬКУ сам владика-фарисей Сергій.Співвідношення вірян- 50 на 50. Церкву будували усім селом.З старої церкви позаносили ікони в нову.Це,що знущання над прихожанами Київського патріархату. В новому храмі має проводитись почергова відправа.Якщо кацапському патріархату це не подобається,то нехай валять в старий храм,там ніхто їх тривожити не буде.ВО СВОБОДА-РЕСПЕКТ. Почекаємо рішення суду.
  • Anonymous

    Раскольники! ... Эта Тэрнопильщина порождает всяких монтров

    Anonymous reply Anonymous

    Справжній християнин поважатиме і мусульманина - тому, що всі одному Богові моляться. А ц шо там робиться - політика а не релігія давно.
  • Anonymous

    Чия земля того і нерухоме майно на ній.

    Anonymous reply Anonymous

    http://www.youtube.com/watch?v=dQC5U8KmNRE після таких дій Київського П-ту хіби можна про щось домовлятися і ними ?

    Anonymous reply Anonymous

    а що заважає спільно використовувати храм?

    Anonymous reply Anonymous

    То це називається Свобода підтримала ? Що підтримала двері храму ломати ? це великий ПОЗОР А НЕ СВОБОДА !!!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
18:03 Як добре ви знаєте історію тернопільських вулиць? ТЕСТ photo_camera 16:55 Біля Вишнівця сталася ДТП: надавали допомогу жінці 16:01 У Храмі Гробу Господнього в Єрусалимі зійшов благодатний вогонь play_circle_filled 15:03 Як тернополяни освячували Великодні кошики: шукайте себе та знайомих на фото! photo_camera Від читача 17:08 Кіберполіція запустила проєкт "Чатові онлайн" 14:03 Нажились на авто для ЗСУ: кременчанин втратив 280 тисяч гривень при покупці транспорту з-за кордону 13:02 Як рухаються справи з ремонтом моста в Теребовлі (ФОТО) photo_camera 12:03 Як прикрасили Тернопіль до Великодня: підбірка локацій для фото photo_camera 11:01 На Симоненка горів балкон у багатоповерхівці. Як вберегтись від пожежі під час свят 10:02 Легко, а кольори неймовірні: 7 натуральних барвників, якими можна розфарбувати яйця 09:02 Соковитий лаваш з червоною рибою: корисний варіант шаурми за 10 хвилин 22:00 На Великдень в Тернопільській області порядок охоронятимуть понад 600 правоохоронців play_circle_filled 21:00 6 травня у парку Сопільче проведуть гаївки 20:05 Що класти у кошик і що робити з пасками, які не з'їли: о. Олексій Філюк відповідає на ваші запитання 19:00 Тернопільщина втратила захисників Володимира Солтана, Володимира Попеля і Богдана Добрянського
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up