240 тисяч гривень - це близько половини міської казни, і саме в стільки, за попередніми підрахунками, оцінена вартість першого етапу реалізації генерального плану міста. Остаточна вартість робіт буде затверджена пізніше і розбита по роках
Заплановане будівництво трьох нових мостів. Один із них з'єднає вулицю Максимовича та Гонти, можливо, й відкриє пряме сполучення між Хмельницьким шосе та районом Східним
14 нових транспортних розв'язок має з'явитися у Вінниці в найближчі 20 років. До їх числа входять три нових мости, підземні переходи та будівництво нових вулиць.
До таких висновків дійшли науковці в процесі розробки генерального плану забудови міста, громадське обговорення якого пройшло учора. Далі справа за малим - проведенням громадських слухань та нарешті затвердження головного містобудівного документа міста. Останнє розраховують зробити найпізніше в першому кварталі 2008 року. Тоді ж має бути відомий і приблизний кошторис запланованих робіт. Оскільки мова йде про мільйонні, а то й мільярдні суми, непосильні лише одному міському бюджету, за словами губернатора області Олександра Домбровського, місто та область працюватиме з Кабміном з вирішення фінансових питань. До того ж, оскільки для вибивання зайвих коштів з Мінфіну затрачається досить багато зусиль, а результат не завжди позитивний, він попросив науковців прорахувати кошторис, щоб місто та область могли оперувати перед міністерством з конкретними показниками.
Поки що, за словами фахівців інституту "Дібромісто" - розробника генплану Вінниці, перший етап реалізації генплану коштує близько 240 мільйонів гривень. Міський бюджет міста сягає близько 500 мільйонів на рік.
Все ж, за словами головного транспортника інституту "Дібромісто" Дмитра Жукова, передбачається, що кілька центральних вулиць міста стануть вулицями одностороннього руху. В першу чергу, мова йде про Першотравневу та Свердлова. Заплановане будівництво підземних переходів, зокрема в районі Центрального мосту, та й збільшення кількості самих мостів - з трьох до шести. Проте оголошено лише про місце розташування двох із них. Зокрема, мова йде про міст біля вулиці Родіона Скалецького. Новий мостовий перехід з'єднає вулицю Гонти з Максимовича, а в перспективі за умови розвитку мікрорайону Східний простягнеться і до нього, аби обслуговувати запланований перспективний район на 60 тисяч мешканців. При цьому в сумарній кількості населення Вінниці збільшиться лише на сім-вісім тисяч людей. До речі, надати економіко-технічне обґрунтування цього мосту проектувальники обіцяють уже наступного року. Раніше вінницькі фахівці казали, що будівництво подібного об'єкта обійдеться в 200-300 мільйонів гривень, а саме будівництво при сприятливих умовах розпочнеться не раніше 2009 року.
А от метро Вінниці не бачити. 370 тисяч вінничан житиме в місті в 2030 році, до мільйона не дотягуємо. Зате в зв'язку з появою нових мікрорайонів місто прокладе ще близько 55 кілометрів тролейбусної лінії. Величина трамвайної колії трохи менша - орієнтовно на сім кілометрів.
Різного типу наземні чи підземні проїзди заплановані під гілкою залізничної дороги. Наприклад, в частині тієї ж вулиці Гонти пропонується облаштування підземного проїзду. Також будівельники кажуть про розширення деяких центральних магістралей з чотирьох до шести смуг руху. А от чи буде пішохідною центральна вулиця міста - Соборна, остаточно не визначено...
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.