- Ми заїхали в гараж, всередині нас було троє. Аж тут - з-під капота дим і полум'я, - розповідає власниця згорілої автівки Валентина. - Вогонь виривався навіть крізь решітку радіатора.
Люди викотили машину на вулицю і почали гасити. Вогнегасника не мали, тож поливали водою з калюжі.
- Наче загасили, а за хвилину вогонь знову з'явився, - продовжує жінка. - Почав горіти салон. За кілька хвилин згоріло все.
Горів ВАЗ 2104 по обіді в п’ятницю, 16 березня, на території гаражного кооперативу на вул. Дубовецькій-Бічній.
Гасили авто, відчиняли гаражі.
Коли авто вже на вулиці зайнялося вдруге, працівник кооперативу викликав рятувальників. Ті, як розповідають свідки, приїхали за декілька хвилин, проте з автівки на той момент залишився лише каркас. Полум'я в салоні згасло саме, тліли лише залишки сидінь. Однак двигун усе ще горів. Пожежники насамперед дістали з авто акумулятор, потім протягли рукав та почали і салон, і мотор заливати водою.
- Через проблеми з проводкою полум'я охоплює автомобіль за хвилину, а за три-чотири з транспорту вже нічого не залишається, - пояснив на місці один з пожежників.
Фатальна помилка власників, як вважають очевидці пожежі, в тому, що після першого займання вони не вийняли акумулятор.
- Хоча й загасили, але ж напруга була - тому й знову зайнялося, - поділився припущеннями один із очевидців. - То ж двигун. Там і мастило, і пальне. Коротнуло - і все. У таких випадках зразу треба акумулятор витягати.
Поки одні рятувальники гасили авто, інші відчиняли сусідні металеві гаражі, аби перевірити, чи не горять автомобілі і там. Підозри були, бо з усіх шпарин гаражів ішов дим. Відчиняли з допомогою великої болгарки, бо в працівників кооперативу не було запасних ключів. Проте, як виявилося, все гаразд — там лише накопичився дим від постраждалого авто.
- Навіть не знаю, чому таке сталося. Причин жодних, ні з того ні з сього, - каже пані Валентина. - Машина не нова, більше двадцяти років, але цілком справна. Ми за її станом стежили, нарікань не мали. Не знаю, що тепер робити.
Без причин не замикає.
Проводка автомобіля без причини не займеться, пояснюють в обласній автоінспекції. Якщо автомобіль технічно повністю справний, а власники стежать за чистотою під капотом та дотримуються елементарних правил безпеки — проблем із займанням не повинно бути. У ДАІ не ведуть обліку подібних випадків, проте визнають: декілька машин у рік загоряється.
- Основне — стежити за технічним станом автомобілів, - каже інспектор сектору зв'язків з громадськістю обласної ДАІ Василь Барановський. - Особливо - старих. Водієві може здаватися, що все гаразд, але лише фахівець може побачити проблему, яка здатна викликати замикання проводки та пожежу. Важливим моментом є і чистота під капотом. Іноді власники біля двигуна навіть посторонні предмети тримають, а цього робити не можна. Часто проблеми з проводкою виникають у гаражі чи на стоянці, коли власника вже немає в автомобілі. Аби уникнути таких проблем, досвідчені водії просто знімають клеми з акумулятора. Тобто знеструмлюють автомобіль.
Аби щоразу не лізти під капот та нічого не від'єднувати в автомобілі, а можливість знеструмити автомобіль була навіть під час короткої зупинки, водії використовують так званий вимикач маси. Тобто, як пояснили в ДАІ, обладнують автомобіль спеціальним пристроєм. Його можна задіяти з салону авто одним натиском на кнопку. Остання порада, яку дають і міліціонери, і рятувальники, — при появі і диму та полум'я з-під капоту одразу телефонувати на 101. Тим часом потрібно гасити самотужки, і бажано не водою, а за допомогою вогнегасника.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous