- Поїзд зупинився посеред поля — провідник нічого не знає, начальник поїзда теж нічого не каже, - розповідає пасажирка Оксана Горлова, яка саме їхала до Тернополя з Дніпропетровська. - Виявилося, що ми у Великих Бірках. Добиралися у Тернопіль хто як. У людей в цій метушні сумки покрали. Ніяких автобусів за людьми навіть не прислали...
Через аварію під Львовом 3 травня на Тернопільському залізничному вокзалі був цілком паралізований рух поїздів. Відтак із Тернополя до Львова дехто з тернополян їхав близько семи годин. На тернопільському вокзалі, як ми побачили, - усі, крім товарних, колії зайняті пасажирськими та приміськими потягами. На перонах — сотні людей, які не можуть виїхати ані в напрямку Львова, ані в напрямку Хмельницького.
- Стоїмо уже більше години. Не знаємо, що трапилося, - каже, покурюючи цигарку, пасажир потяга “Львів-Одеса” Андрій Корнійчук. - Бачу, що доведеться виходити і йти на автовокзал, на маршрутку. Відчуваю, так вчинять і багато інших.
В одному з потягів, що зупинилися, опинився й кореспондент “20 хвилин”, який повертався у Тернопіль зі сходу України. Прокинувся вранці – у час, коли потяг мав бути вже у Тернополі. Побачив, що потяг стоїть у полі. Провідники не могли пояснити чому. Казали, що проблеми зі зв’язком. Довелося із сумками добиратися у Тернопіль попутками. Таких пасажирів були десятки.
Тим, хто вийшов з потяга навіть неподалік Тернополя і намагався добратися сам, було справді непереливки. Багато людей панікували і замовляли таксі. Таксисти ж цим користувалися і різко піднімали ціни на свої послуги.
- Ми зупинилися у Великих Бірках о сьомій ранку. Думали добратися у Тернопіль на таксі, - продовжує Оксана Горлова. - Це кілометрів з десять. Але таксисти менше як за 100 гривень до міста не хотіли брати. Врешті ми дочекалися автобуса і добралися всього за три п’ятдесят. А таксисти, мабуть, немало заробили замість того, аби людям допомогти.
Коли Оксана таки добралася в Тернопіль, то подивилася новини на центральних телеканалах.
- Там казали, що рух уже відновили, - каже жінка. – Але ж в обід усі поїзди ще стояли. Так і про вибухи в Дніпропетровську на телебаченні кажуть — мовляв, жертв немає. Сама була свідком терактів. Чула потужні вибухи, а потім бачила жертви. Та це замовчують...
На тернопільському вокзалі вранці 3 травня перед касами все ще стояли черги. Але люди квитків майже не купували.
- Як виїхати до Львова? - запитує дівчина у касира.
- Зараз ніяк. І невідомо, коли щось поїде. Ні на Львів, ні на Хмельницький — відповідають їй.
Схожа ситуація виникла і з електропоїздами
- Чекайте і сідайте на те, що є, - радять у касах. - До Львова взагалі електрички не йдуть. Доїжджають до Красного і стоять там. І в бік Підволочиська теж не їдуть — заважають пасажирські поїзди, які теж стоять на коліях.
Пасажири поїздів далекого сполучення нервово курять на пероні. Дачники, які прийшли на електрички, обговорюють те, що трапилося.
- Електричка мала відправитися уже давно — о 9.10, - каже тернополянка Світлана Гавриш, яка збиралася на дачу. - Люди чекають уже півгодини. І не каже ніхто, чи поїде та електричка, чи ні. Багато вже й порозходилося.
Утім, як пояснили на “Укрзалізниці”, проблеми з рухом поїздів того дня були на усій Львівській залізниці, а не лише у Тернополі та Львові.
- О 00.25 на перегоні Підбірці з колії зійшли десять вагонів, - розповідає прес-секретар Львівської залізниці Лілія Криницька. - Чотири цистерни були з дизпаливом, одна — із бензином. Також були два вагони щебеню і три порожніх.
Причину аварії наразі встановлюють. На Львівській залізниці кажуть, що їхньої вини в цьому немає. Несправності виникли у самому потязі.
- Попередня причина - злам бокової рами цистерни із дизельним паливом, що належить Білоруській залізниці, - каже пані Криницька. – Вагони ці білоруські. Рік їхнього випуску - 2009-й. Останній ремонт проводили цьогоріч. Сам потяг був скомплектований із різних вагонів. Були і українські, і литовські, і інші.
- Частина потягів пішла на Ходорів, частина — через Тернопіль, деякі затримали, - розповідає прес-секретар. - О 5.40 по парній колії відкрили рух.
Пані Криницька запевнила, що до кінця дня 3 травня на місці аварії мали працювати співробітники “Укрзалізниці”. Вони піднімали вагони та цистерни і лагодили колію для того, щоб відновити рух поїздів.
Як повідомили на тернопільському автовокзалі, аби допомогти пасажирам, додали 15 резервних автобусів на Львів, які перевезли більше 500 пасажирів.
Віталій ДЕРЕХ, Антон КРАСНОБАЄВ
О 05.40 відновлено рух по парній колії.
До аварійно-відновлювальних робіт залучено аварійно-відновлювальний потяг та аварійно-ремонтні бригади у кількості 87 осіб. Причина сходу вагонів – встановлюється. На місці події працює оперативна група Головного територіального Управління у Львівської області.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous