Із 1 квітня почали діяти нові правила паркування, затверджені Кабміном.
“Які паркомати, ти шо?”. Проте паркувальники з водіїв, як стверджують тернополяни і як ми самі переконалися, все одно гроші беруть.
- З тим паркуванням нічого зрозуміти не можу, - каже тернопільський водій Віктор Семига. – Спочатку всі гуділи, що з березня парковки мають обладнати паркоматами, а якщо їх не буде, то можна ставити машину безкоштовно. Потім перенесли це все на початок квітня. Вже тиждень мало б діяти, а паркувальники як брали гроші, так і беруть. Я навіть питав їх, чи це законно. То тільки сміялись і казали: “Які паркомати, ти що? Нічого такого не буде, а за стоянку треба платити”.
Працюють люди у жовтих та оранжевих жилетах як на парковках у центральній частині міста, так і біля ринку й вокзалу. Вони підходять до кожного автомобіля, яке заїжджає на територію стоянки, і беруть дві гривні за паркування. Натомість іноді дають квитанцію за оплату або папірець із зазначеним часом стоянки. Водії без заперечень платять.
“Відведені майданчики для платного паркування обов'язково повинні бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один автомат на 20 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці, дороги або тротуару”, йдеться у постанові Кабінету Міністрів №1342 від 3 грудня 2009 року “Про затвердження Правил паркування транспортних засобів”.
Можна викликати міліцію. Подбати про встановлення таких пристроїв, згідно із постановою, повинна місцева влада — самостійно або за допомогою орендаря. Якщо ж облаштовувати парковку економічно невигідно – орган місцевого самоврядування повинен оголосити її безкоштовною. Проте постанова Кабінету Міністрів має більшу юридичну силу, аніж рішення міськради (чи його відсутність у даному випадку – прим. ред.).
Якщо ж паркувальник уперто вимагає плату, блокує вас чи автомобіль (робити це працівник парковки не має повноважень – прим. ред.) або в інший спосіб шкодить вашому майну, то ви можете набрати “102”.
- Постанова набрала чинність і додаткові рішення місцевої влади не є обов'язковими, - пояснює адвокат Василь Когут. – Якщо прописано, що платними можуть бути лише ті парковки, які облаштовані належним чином і на яких є паркомат, то там водії і повинні платити. Якщо ж таких пристроїв немає, а підходить людина, яка вимагає плату, то їй можна ввічливо відмовити. Якщо паркувальник наполягає, можна йому пояснити, що, згідно з постановою, платити немає підстав, а він чинить протизаконно.
Паркувальникові навіть можна показати роздруківку постанови, яка є на сайті Кабміну, чи вказати на слова прем’єр-міністра.
- Микола Азаров неодноразово говорив про ці зміни і зазначав, що там, де немає парком ата, – платити не потрібно, - говорить пан Когут. – Тож і цей аргумент водій може паркувальнику навести.
За п'ять місяців — 40 тисяч
Вартість паркоматів стартує від 20 тисяч гривень за штуку. Один пристрій призначений, згідно з постановою, для обслуговування двадцяти авто. У центральній частині міста, біля автовокзалу чи ринку паркувальники беруть плату за стоянку авто з 8.00 до 18.00 - протягом 10 годин. У цей період майже всі місця зайняті. Отож 20 автомісць за день можуть дати міській казні 400 грн, а за тиждень (крім вихідних, хоча і тоді паркувальники бувають — прим. ред.) - дві тисячі гривень. Сума, еквівалентна вартості паркомата, може набігти менш як за 2,5 місяця. З цих грошей частину коштів потрібно віддати в бюджет, сплатити податки та кошти за утримання території. Проте навіть у цьому разі паркомат все одно може окупитися за п'ять місяців. Окрім того, оператор після приведення парковки у належний стан та встановлення паркоматів може підняти ціну - хоч на гривню, хоч на дві.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous