Чому у Вінниці стався транспортний треш? Експерти пояснили, що з цим робити

Чому у Вінниці стався транспортний треш? Експерти пояснили, що з цим робити
  • Увечері, 24 грудня, Вінниця стала в заторах. Зупинився громадський та приватний транспорт.
  • Причиною став збитий вантажівкою рекламний щит, який висів над дорогою біля західного автовокзалу.
  • Але то був лише початок, який став причиною цілої серії аварій по місто. Чому так сталось та хто у цьому винен?

Аварія сталась близько 15.00 на виїзді з Вінниці, поблизу заправки БРСМ. У фури піднявся причіп і вона зачепила рекламний щит-арку, який висів над дорогою. Щит впав, перекривши рух дорогою. В аварії ніхто не постраждав.

Служба автомобільних доріг повідомила, що рух по об’їзній зі сторони Хмельницького шосе до Київської транспортної розв’язки перекритий.

Відео дня

«Альтернативним шляхом є рух через місто Вінниця. Про подальші зміни в русі буде повідомлено додатково», — йдеться у повідомленні.

Поліція та рятувальники зосередили всі сили на розчищення дороги від наслідків аварії. Але зовсім забули про інші дороги міста, на яких утворились величезні затори.

Кілька годин Вінницею можна було пересуватись лише пішки. Всі види громадського та приватного транспорту зупинились. Пробки тягнулись по всьому місту. Світлофори продовжили працювати, але вони не допомагали. Поліція не виставила на перехрестях регулювальників.

Тролейбус від Універмагу до Чорновола (через Театральну та Київський міст) їхав понад годину. Зупинявся через кожні кілька метрів на хвилин десять. Люди просили відчинити двері, виходили і йшли під дощем пішки.

Згодом з’явилась інформація, що за цей час у місті сталось 33 аварії, і ще 5 — на окружній. Прес-секретарка патрульної поліції в коментарі під постом у Фейсбуці про транспортний колапс написала, що причина аварій через затори, а не навпаки. Автор посту писав про неспроможність «копів» відрегулювати рух.

У нас немає плану «Б»

Відомий у Вінниці організатор вело подій Олександр Царевський опублікував на своїй сторінці пост,

у якому зауважив, що у міста немає чіткого плану на випадок форс-мажорних обставин.

Олександр Царевський, велоактивіст:

«Не хочу здатись зрадофілом/панікером і «диванним експертом», але… Здається на випадок форс-мажору в нас немає чіткого плану «Б». Перекриття об’їзної з насиченим трафіком викликало колапс. Бо не було чіткого плану дій.

  • перекрили об’їзд в районі виїзду зі стрижавської об’їзної, розвертаючи трафік в бік міста, попутно пояснюючи водіям схему проїзду? Ніт
  • перекрили об’їзд в районі метро/західного автовокзалу, попутно пояснюючи водіям схему об’їзду? Ніт
  • штрафували їздунів по коліях на соборній/центральному мосту хоча б скидаючи бісів трафік з них? Ніт
  • поставили регулювальників замість світлофорів — бо трафік змінився хоч і тимчасово? Ніт
  • подумали як пускати фури через місто? Ніт (про план на такий випадок я взагалі мовчу)
  • оголосили по радіо/інет/ЗМІ/телеграм канали про тимчасову зміну напрямків руху і куди і як їхати та що взагалі ліпше не висовуватись? Ніт

Справа тут не в острівцях безпеки та не у звужені вулиць… палець об палець не вдарили, щоб розрулити цю ситуацію, окрім демонтажу власне білборду…

А якщо, не приведи Господи, техногенна катастрофа? На умовному хімпромі вибух і витік аміаку чи фура з фосфором перекидається на об’їзній (умовно)?

Цей випадок взагалі показав — немає плану «Б», немає розуміння, як діяти в разі нп… Все має бути ось таким пздц… І це як на мене дуже стрьомно».

Місто потребує змін

Урбан активіст Віталій Мельник впевнений, що проблеми із міською транспортною системою назрівали давно.

Віталій Мельник, урбан активіст:

«Те, що відбувалось вчора, можна вважати надзвичайною подією, таке трапляється нечасто. Але, разом з тим, ми побачили, що ані поліція, ані міські служби та місто в цілому до такого не готові. Зараз ми користуємось транспортною інфраструктурою, що була актуальною 30–40 років тому, коли авто було не таким доступним, як тепер, тож напевно місто потребує значних змін.

Вінниця сьогодні — як пісочний годинник, адже, щоб дістатися з кінця в кінець, потрібно перетнути центральну частину, усі три мости фактично в центрі міста, тож маємо скупчення трафіку. Відсутність альтернативних міських магістралей — одна з причин. Крім того, центр міста й надалі забудовують торгівельними центрами, житлом тощо, а це — усе нове й нове навантаження.

Потрібна «децентралізація», розвивати активність в інших районах і таким чином розвантажувати нинішнє скупчення. Тому мені, наприклад, імпонує ідея з розвитком мікрорайону Замостя. А також не забувати про створення умов для прискорення громадського транспорту».

 

Потрібно проєктувати об'їзні шляхи

Сергій Яківчук, архітектор з агенції просторового розвитку:

«Вчорашня ситуація в місті підняла багато питань до міської мережі, але насправді потрібно покроково все розібрати:

1. Останнім часом в місті значно зросла кількість автомобілів. Великий бум випав на минулий рік, коли відбулася закупівля іноземних авто великим обсягом.

2. Ріст населення міста (будівництво нового житла, розширення приватного сектору), що також веде до збільшення автомобілів в місті.

Острівки безпеки, в більшості, не забирають цілу смугу руху, а лише змушують водія скинути швидкість для маневру у визначеному місці, що, якщо розібратися, і має зробити водій навіть без відсутності острівка перед пішохідним переходом.

Також потрібно враховувати такий фактор, як вечірній час перед вихідним (у передсвятковий час відбувається активний, як виїзд з міста, так і заїзд в місто), що робить додаткове навантаження на вуличну мережу. І тепер до цього варто додати аварії, яких було близько восьми (фура, яка збила борд — це взагалі не типова аварія).

Якщо це все підсумувати та проаналізувати, то отримаємо результат вчорашнього вечора.

Що робити?

Розширення доріг, по-перше, в деяких місцях неможливе через те, що вулиці вже сформовані історично, а математично — нічого не змінить. Тому що розширення доріг в середині міста провокує користування приватним транспортом. Тому затори з’являться з часом ще, й до цього можна буде додати погіршення екології міста (не хочеться, щоб люди дихали поганим повітрям через людей в заторах). Потрібне проєктування об’їзних шляхів (концепція «автомобіль за містом») та розвиток громадського транспорту (комфортний, швидкий, відповідно з виділеними смугами, який не повинен стояти в заторах взагалі). Також виділені смуги під громадський транспорт дасть змогу для руху швидкої та авто відповідних служб.

Люди довго очікували в автомобілях, які знаходилися в заторах, але найбільша проблема — це те, що ще набагато більше людей очікували в громадському транспорті та чекали на вулиці самого транспорту, який повинен рухатися в сучасному місті, не дивлячись на автомобілі в заторах».

 

Потрібно дотримуватись правил і навести лад з рекламою

 

Віктор Перлов, радник міського голови, експерт з безпеки руху і сталої мобільності:

«Падіння рекламної конструкції повністю зупинило рух по об'їзній. І хоча містом заборонено рух транзитного вантажного транспорту, всі вантажівки, щоб зекономити трохи часу, поїхали через місто. 
Через це містяни втратили купу часу і грошей у заторах. До цього додались більше ніж десять аварій по всьому місту.
Щоб уникнути подібних ситуаціях у майбутньому:

  • Патрульна Поліція має забезпечувати виконання ПДР — транзитному транспорту не місце у середмісті, навіть якщо дуже хочеться;
  • водії мають поважати одне одного і дотримуватись п. 16.4 ПДР (не виїжджати на перехрестя, якщо за ним утворився затор) — це дозволить мінімізувати наслідки заторів та забезпечити безперебійну роботу громадського транспорту та екстрених служб;
  • місто має забезпечити облаштування фізично відокремлених смуг громадського транспорту — це зробить транспортну систему більш стійкою і надійною;
  • держава має навести лад з розміщенням рекламних конструкцій вздовж автошляхів - з розвитком технологій подібна реклама вже не працює ефективним інструментом комунікації, а є лише візуальним сміттям, що несе потенційну небезпеку.

Читайте також:

Біля західного автовокзалу фура збила рекламний щит. Рух перекритий до 20 години
Транспортний треш у Вінниці. Чому і як люди добиралися додому більше години
 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (113)
  • Игорь

    А почему нет видео происшествия, в том месте есть камеры, но видео не показывают. Скорее всего рекламная ферма , под собственным весом и от времени сама провисла и фура её зацепила . А с водилой договорились, что бы взял вину на себя...
  • Антон Чернилевский

    З "експертами" все добре, вони  красавчики, в "Германії" запозичують досвід і втілюють його у Вінниці.
    Тільки щоб було ефективно потрібно робити все комплексно, а не точечно зі своїми "островками"
  • Вова Костюк

    Смотреть знак для тормозов
  • Вова Костюк

    Всё отдельно и не каких проблем хватит воровать
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
19:00 Воїнам з бригади «Червона калина» передали 20 FPV дронів 18:44 Тест: 10 каверзних питань з історії Вінниці, які змусять вас подумати 18:00 «На війні найважче – бачити дітей на лінії фронту». Історія поліцейського, який пішов на війну 17:40 Рецепт шоколадної паски з шоколадною глазур'ю від учасниці 13 сезону МастерШеф та ТМ Зерносвіт (партнерський проект) Від читача 16:51 Кіберполіція запрошує долучитись до соціального проєкту BRAMA 17:00 Відпочинок та розвантаження: ветеранам та їх родинам влаштували екскурсію до зоопарку та кото-кафе 16:16 У Вінниці та області стрімко поширюється вітрянка. Що про це варто знати батькам 16:00 Що таке лікування зубів під мікроскопом та куди звернутися у Вінниці? (партнерський проєкт) 16:00 На Донеччині загинув 25-річний Владислав Сидорук із Дашківець 15:00 До Музею Вінниці передали ескізи малого та великого гербів міста. Їх створили у 1990-х роках 14:44 Ми порахували, скільки грошей у вінницьких нардепів. Огляд декларацій за 2023 рік 14:05 У Вінниці збирають пропозиції для Програми розвитку безбар’єрного простору громади 14:00 Цілує орден сина… Родинам полеглих Захисників вручили почесні нагороди 13:10 Куди вступити після 11 класу: огляд вищих навчальних закладів Вінниці (партнерський проєкт) 13:00 Незаконне виготовлення марок та збут контрафактної продукції: на Вінниччині викрито масштабну схему 12:08 «Мав багато гарних мрій, які прагнув втілити в життя». Загинув захисник з Барської громади 11:30 Суд взяв під варту вбивцю 21-річного Романа Панянчука 10:30 Адреси, де у Вінниці 25 квітня тимчасово не буде світла чи води 09:30 Ліквідували ще 1040 окупантів. Зведення Генштабу на ранок 25 квітня 09:25 ТОП заклад Вінниці, що має дитячу кімнату - справжній відпочинок дітям та батькам (партнерський проєкт)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up