Інспектори з паркування працюють вже рік. Що про їх роботу кажуть вінницькі водії

Інспектори з паркування працюють вже рік. Що про їх роботу кажуть вінницькі водії
Торік, 11 грудня, інспектори з паркування вийшли у перший рейд. Тоді шість працівників у зелених жилетах роздавали листівки і пояснювали водіям, як паркуватися за правилами
  • Рік тому, 11 грудня, інспектори з паркування вийшли на свій перший рейд. І з того часу виписали понад 16 тисяч штрафів. 
  • Хоча, за нашими підрахунками, служба з паркування «відбила» близько половини бюджетних коштів, які були витрачені на її забезпечення.
  • Що про інспекторів кажуть водії та як радять покращити їхню роботу?

Інспектори з паркування, які мають навести лад на стоянках міста, працюють вже один рік: 11 грудня вони вийшли на своє перше патрулювання у центрі Вінниці. 

Тоді, шість інспекторів в зелених жилетах роздавали водіям листівки, в яких вказували, які правила стоянки порушували автовласники. Реальні штрафи стали виписувати з травня 2020-го і в перші дні склали понад 200 постанов.

Які результати їхньої роботи за рік? Звернулися до міськради з інформаційним запитом.

Відео дня

Результати роботи

За один рік штат інспекторів розширили вдвічі: загалом у відділі паркування працює 17 людей, з яких 12 — головні спеціалісти-інспектори з паркування. Подальше розширення штату інспекторів наразі не планується, повідомляють чиновники у відповіді на наш запит.

Крім того, змінилася й територія обслуговування, за яку інспектори відповідають: якщо на початку слідкували за порядком на парковках Соборної та прилеглих вулиць, то тепер це територія всього міста.

Міськрада встановила, що інспектори можуть штрафувати за стоянку на пішохідних переходах, тротуарах, велодоріжках та у місцях, які не передбачені для паркування (штрафи 255 і 510 гривень, частина 1,3 статті 122 Адмінкодексу - авт.).

З травня до грудня 2020 року інспектори склали 16 тисяч 95 постанов про накладання штрафів за порушення правил стоянки, зупинки та паркування. І з них — 14 тисяч 107 сплачено, 1988 — наразі не оплачені, а 26 постанов були оскаржені у судовому порядку.

Інспектор Ярослав Безверхній залишає повідомлення про штраф. У ньому є інформація про машину, порушення, суму штрафу та реквізити для оплати / Фото з архіву «20хв»

На утримання цієї служби витратили майже шість мільйонів гривень з бюджету громади. А саме, 2,7 мільйона — на утримання інспекторів та 3,1 мільйона гривень — на спецодяг, обладнання та транспорт для інспекторів з паркування.

Припускаємо, що служба з паркування «відбила» близько половини коштів, які були витрачені на її забезпечення. Оскільки протягом 10 днів водії можуть сплатити тільки половину від штрафу, то за нашими розрахунками інспектори з паркування принесли б громаді 3,5 мільйона гривень (14 107 штрафів х 255 грн).

Оцінки водіїв

Віталій Павловський, водійський стаж 19 років

— Оцінюю їхню роботу на «чотири з плюсом» за п'ятибальною шкалою. Їхня робота логічна та правильна. Чи є від цього результат? Думаю, не більше 2-3% «в плюс». Я їду містом і дорога запаркована зліва та праворуч. Часто «запаковані» ті місця, де машини не повинні стояти. Соборна, центр міста загалом — перевантажені, як і раніше. 

Щодо переваг, то водії, які отримали штрафи, все ж намагаються більше не порушувати. На власному досвіді: припаркувався з порушенням біля школи мистецтв на Артинова, повернувся через 10 хвилин і на лобовому склі побачив повідомлення про штраф. Тепер, якщо потрібно залишити автомобіль на тривалий час, то ставлю тільки там, де законно. 

Ще один «плюс» — наповнення міського бюджету. Якщо гроші, сплачені на штрафи, справді підуть на облаштування нових паркомісць, то це буде позитивний результат їхньої роботи. Тому чекаємо на звіт про те, скільки було обладнано паркомісць на гроші з штрафів.

Думаю, що і цій службі, і міській владі потрібно працювати над розширенням паркомісць у Вінниці. Ще є багато локацій, де можна додати мінімум по одному місцю для парковки. А пересідати на громадський транспорт чи велосипед, як це радять урбаністи, для мене не варіант — я ледь не щодня вожу дітей на гуртки у різні райони Вінниці.

Володимир Затайдух, водійський стаж 12 років

— Зараз я оцінюю роботу інспекторів на «трійку» за п’ятибальною шкалою. Зі мною сталася така історія: продав автомобіль, а потім як старий власник отримав штраф за порушення правил стоянки. У нового власника були інші номерні знаки, свій знак я віддав на зберігання в сервісний центр МВС. Відмінність між моїм та чужим знаком — одна цифра. Це була помилка з боку інспектора, яку я зараз оскаржую, бо не буду платити цей штраф. 

І на майбутнє, раджу інспекторам звіряти автомобіль не лише за номерним знаком, а й за номером кузова (часто він на видному місці під лобовим склом). Бо багато авто є двійниками, чи замість «єврономерів» просто встановлюють українські держзнаки.

Плюси від їхньої роботи є: вони контролюють злісних порушників, яким все одно, де паркуватися: на пішохідному переході, на місцях для людей з інвалідністю чи перекривають виїзди з прилеглих вулиць тощо. Але, вважаю, що їхня служба має бути не каральною, з метою набиття кількості штрафів, а превентивною: не варто штрафувати, якщо водій припаркувався не за десять метрів до повороту, а за дев’ять. Далеко не всюди ділянки, де заборонено паркуватися, виділені жовтою лінією.

І для того, щоб карати — потрібно створити умови. У Вінниці не вистачає паркомісць. Інспектори працюють постійно «в полі» і можуть дослідити, де водії постійно ставлять машини та подати пропозицію на міськраду, щоб узаконити ці місця для стоянки чи якусь частину паркомісць.

Олександр Зєрщиков, водійський стаж 15 років

— Інспектори починали свою роботу з попереджень. Завдяки їм, люди стали відкривати і читати правила зупинки та стоянки. До цього в нас 90% водіїв думали, що не можна паркуватись тільки там, де знак. Хоча правила ширші: стоянка заборонена на відстані менше 10 метрів до пішохідного переходу, за 30 метрів до зупинки громадського транспорту тощо. Інспекторам доводиться роз'яснювати, сперечатися з водіями, що вони роблять тактовно і чемно. І за цю витримку я їм би поставив п'ятірку.

Але виник другий чинник — люди звикли, що штраф невеликий, протягом 10 днів можна сплатити й половину. Це скасовує загрозу від покарання і має запрацювати другий етап цієї системи: машини порушників потрібно забирати на штрафмайданчик.

Що покращити в їхній службі? Порадив би збільшити кількість рейдів в місцях, де систематично порушують правила стоянки. Щоб водії звикли, що інспектори тут бувають постійно й «проскочити» без штрафу вже не вдасться. «Паркувальникам» варто звернути увагу на вулиці, де проходять навчання майбутні водії. Наприклад, біля МРЕО часто паркуються з порушеннями, а це негативний приклад для новачків.

Сподіваюсь, що інспектори з паркування будуть в подальшому виконувати дві свої функції: попереджати про порушення правил і карати, якщо порушник не реагує на зауваження.

Стоянка за будівлею міськради. Фото з архіву «20хв»

І надалі має бути розбудова паркомісць. Кількість приватного транспорту зростає. Якщо ще рік чи два будуть тривати кризи, через які люди не можуть вільно користуватися громадським транспортом, то автомобілів буде в два-три рази більше, ніж зараз. І тоді станеться колапс, система «ляже», а інспекторів з паркування почнуть ненавидіти та ігнорувати.

Збільшення кількості стоянок: плани і реальність

Рік тому, керівник відділу з паркування Геннадій Богуславський говорив, що спільно з науковцями ВНТУ знайшли можливість облаштувати додатково кілька тисяч паркомісць.

— Провели моніторинг всіх паркомісць у місті. Зараз їх 7421 місце. Спільно з науковцями із ВНТУ підготували пропозицію, щоб збільшити кількість паркомісць ще на чотири тисячі. Але щоб не було дефіциту, місту потрібні багатоповерхові паркінги, — говорив Богуславський.

Навесні фахівці з вінницької спецдільниці з організації дорожнього руху (СМЕД ОДР) замінили дорожні знаки на Соборній та прилеглих вулицях, що дало біля 300 паркомісць.

— Новими їх не назвеш. Це ті місця, які були постійно запарковані та не мали відповідного знаку, яким би дозволяли стоянку, — розказує керівник комунального підприємства «СМЕД ОДР» Сергій Чернов. — Подібним чином, ми зробили паркомісця на Стрілецькій, після появи там велосмуги; на Хмельницькому шосе, Соборній та Пирогова у районі площі Гагаріна, після появи світлофорів. Це, на моїй пам’яті, всі місця, які були організовані за рік. Якщо бачите вулиці, де можна ще створити стоянку, то покажіть — бо я таких більше не бачу.

На сайті міськради, нагадаємо, є мапа місць для стоянки у Вінниці.

Опитування

Як ставитесь до роботи інспекторів з паркування?

Читайте також:

Штрафують за грубі порушення. Як наводять лад з парковками на Соборній

Як платні парковки можуть врятувати Вінницю від заторів

Трамвай, мінімум парковок і нова Привокзальна. Яким може стати проспект Коцюбинського

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (14)
  • Sergey Belozor

    Цікаво , як стати інспектором , чи потрібна освіта спеціальна?
  • Константин Карачун

    Их деятельность незаконна, на кого они вообще выписывают?!

    Юрий Сторожук reply Константин Карачун

    Константин Карачун
    На тебя
  • Юрій Кревсун

    Цей інспектор не виписав штраф водію червоного авто а двом жигулям по повній

    Читач93 reply Юрій Кревсун

    Може хто знає,як і де оскаржувати їх постанови.мені парковка коштувала 1700 грн,хоча про факт порушення дізнався вже від державного виконавця.
  • Юрій Кревсун

    Штрафи повинні виписувати всім за порушення від БМВ до жигуля

    Юрій Кревсун reply Юрій Кревсун

    Игорь Яненко це моя ситуація на Коцюбинського тільки мене побачив і на звернення закон один для всіх злиняв

    Игорь Яненко reply Юрій Кревсун

    Юрій Кревсун при мені на Артинова,виписали Х7 .

    Виталий Добровольский reply Юрій Кревсун

    Юрій Кревсун жигуль да,а от бмв очко трохи жме🤭😂

    Victor Minkin reply Юрій Кревсун

    Юрій Кревсун BMW очко начистит!!!

keyboard_arrow_up