Жінці потрібно було швидко дістатися з проспекту Юності на вулицю Збишка. Подзвонивши диспетчеру за номером 002, згодом сіла у подану машину разом із Володимиром, майстром, який мав зробити ремонт у її помешканні.
Коли таксі доставило їх за вказаною адресою і прийшов час розраховуватись, сума до сплати за лічильником становила 12 гривень.
- У мене при собі не було дрібних грошей, тому я дала водію банкноту номіналом 50 гривень, - розповідає Людмила.
На це таксист відповів, що не має здачі, і сказав, що в нього є лише 20 гривень і він може запропонувати жінці тільки їх. Але у такому випадку сума оплати за проїзд із 12 гривень перетворювалась на 30.
Сплачувати вдвічі більше за проїзд жінка відмовилася, тим більше, що для цього не було жодних підстав.
- Тоді водій сказав, що я маю сама піти і розміняти гроші, а сам робити це відмовився, - каже жінка. - Мало того, пригрозив, що, якщо я забарюся з розміном грошей, вимагатиме додатково оплатити його змарнований на очікування час.
Людмила була здивована такою заявою і спробувала пояснити таксисту, що він не правий і що зазвичай подібні питання має вирішувати не клієнт, а той, хто надає подібні послуги.
- Навіть маленька дитина, яку мати посилає у магазин за продуктами, знає, що їй здачу має дати продавець і не потрібно спочатку міняти гроші деінде, - обурювалась жінка.
Молодик почав заперечувати ці очевидні докази і сказав, що він нікому нічого не винен, і цього його навчають в одному з університетів Вінниці. Нібито пасажир зобов’язаний мати при собі рівно стільки грошей, скільки запросить таксист. А коли Людмила здивувалася ще більше й обурено запитала, як же пасажир має заздалегідь дізнатися про те, скільки грошей коштуватиме проїзд, почула образи на свою адресу.
У Володимира, який їхав разом із Людмилою, знайшлося тільки десять гривень. Ще дві гривні знайшлося дрібними монетами. Але їх таксист відмовився брати, аж поки Людмила не витрусила з кишень ще більше копійок. Лише тоді молодий чоловік погодився відпустити пасажирів і віддати їм речі з багажника.
- Він тримав нас біля під’їзду не менше ніж 15 хвилин, - зазначає Людмила. - Відтак я не тільки не зекономила час, а й вислухала жахливі образи.
Тому жінка подзвонила диспетчеру служби «002» і розповіла про те, що відбулося. Її скаргу одразу ж передали начальству і, взявши номер телефону Людмили, обіцяли повідомити про хід службового розслідування.
Ігор Руденко, начальник відділу таксі «000-002», взяв цю ситуацію під особистий контроль. За його словами, у таких випадках пасажири обов’язково мають повідомити диспетчера служби і за бажанням подати скаргу до управління захисту прав споживачів.
- У цьому випадку на таксиста буде накладено штраф, - зазначає пан Руденко. - Оскільки всі таксисти служби «000-002» зараз працюють як приватні підприємці, тобто за контрактом, а не трудовою книжкою, з ними просто перестають співпрацювати. В окремих випадках керівництво таксопарку може обмежитися попередженням, але тільки у разі незначного порушення.
- У таксопарку постійно проводяться інструктажі для таксистів, - каже Ігор Руденко. - У цій службі працюють люди з тридцятирічним стажем, які добре знають свою роботу. Але, на жаль, молодь не завжди веде себе коректно. Служба таксі робить усе, щоб покращити професійні навички своїх працівників, але не може навчити їх поваги до людей, якщо у свій час цього не навчили у школі.
За словами заступника начальника Вінницького обласного управління у справах захисту прав споживачів Олександра Баланова, якщо таксист є особою підприємницької діяльності і є факти порушення ним прав пасажира, на таксиста буде накладено штраф, сума якого за законом становить від 34 до 255 гривень. У подібних випадках штраф стягують по максимуму. Але у скарзі повинні бути вказані прізвище та імя таксиста та номер його машини. В окремих випадках, якщо на це є підстави, співробітниками управління у справах захисту прав споживачів може бути подане клопотання до головної транспортної інспекції про позбавлення таксиста ліцензії.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous